امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 19, 2022
14:20 شنبه، 28ام اسفندماه 1400
کد خبر: 134412

موج حملات سایبری به وب‌سایت‌های دولتی روسیه

 
وزارت دیجیتال روسیه اعلام کرده است که وب‌سایت‌های دولتی و وابسته به دولت هدف حملات بی‌سابقه سایبری قرار گرفته و متخصصان در تلاش‌اند تا ترافیک خارجی را فیلتر کنند.
 
 به نقل از رویترز، پیرو حمله روسیه به اوکراین، بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی روسیه هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند. وب‌سایت کرملین، شرکت هواپیمایی اروفلوت (Aeroflot) و اسبربانک (Sberbank)، از وام‌دهندگان بزرگ روسیه، از جمله وب‌سایت‌هایی هستند که در هفته‌های اخیر دچار قطعی و اختلال شده‌اند.
 
به گفته وزارت دیجیتال روسیه، با شدت گرفتن حملات این وزارت در تلاش است تا خود را با شرایط جدید وفق دهد.
 
این وزارت اعلام کرده: «اگر پیش از این قدرت آنها [حملات سایبری] در اوج خود به ۵۰۰ گیگابایت افزایش می‌یافت، حالا این رقم به یک ترابایت رسیده است. این [حجم] دو سه برابر قدرتمند‌تر از جدی‌ترین حوادث قبلی است.»
 
به همین منظور و با توجه به انزوای روزافزون روسیه از سیستم‌های مالی و زنجیره‌های عرضه جهانی، دولت اقداماتی را برای پشتیبانی از بخش IT و دیگر بخش‌ها در نظر گرفته است.
 
دولت شرایط مالیاتی و دریافت وام ویژه‌ای برای شرکت‌های تکنولوژی تعیین کرده است. همچنین وزارت دیجیتال روسیه پیش از این پیشنهاد داد که شرکت‌های IT این کشور به فکر انتقال مرحله به مرحله تجهیزات فنی از شرکت‌های خارجی باشند.
 
آژانس خبری اینترفکس (Interfax ) پیشتر در روز چهارشنبه ۱۶ مارس گزارش داد که وزارت دیجیتال اختصاص ۱۴ میلیون روبل (۱۳۴.۳۰ میلیون دلار) بودجه را به پشتیبانی از شرکت‌های IT پیشنهاد کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.