اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 21, 2022
13:20 دوشنبه، 1ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134452

سال جاری 18 سایت برای پوشش اینترنت 41 روستا احداث می‌شود / استقرار سایت هایBTS سیار توسط اپراتورهای تلفن همراه در ایام نوروز

 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: مقرر شده است تا پایان شهریور سال جاری 18 سایت توسط اپراتور ایرانسل با پوشش اینترنت پرسرعت 41 روستا احداث شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به لزوم پایداری شبکه به‌خصوص در ایام نوروز با استقرار سایت‌هایBTS سیار توسط اپراتورهای تلفن همراه در مبادی ورودی استان به‌خصوص نقاط پرتردد استان، گفت: اپراتورهای تلفن همراه و شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس اینترنت باید برای مواردی همچون نحوه دسترسی به دیزل‌های سیار، لجستیک، مراکز روستایی و برقراری ارتباط همچون سالیان گذشته برنامه‌ریزی کرده و موارد باید از سوی دستگاه‌ها به‌صورت کامل موردبررسی قرارگرفته و نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدام شود تا در راستای ارائه سرویس‌ها و خدمات ارتباطی موردنیاز مردم خللی ایجاد نشود.
مدیرکل ICT استان گیلان از برنامه‌های این اداره کل در سال جدید به ابلاغ 23 سایت ارتباطی روستایی از منابع طرح USO در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: مقررشده است تا پایان شهریور سال جدید 18 سایت اینترنت پرسرعت توسط اپراتور ایرانسل با پوشش 41 روستا و همچنین ارتقای 5 سایت به فنّاوری بالاتر توسط اپراتور همراه اول با پوشش 15 روستا اجرا شود.
توکلی با اشاره به دستاوردهای این اداره کل در سال 1400 تصریح کرد: احداث و ارتقای 162 سایت ارتباطی روستایی و شهری، اتصال بیش از 50 هزار خانوار به شبکه ملی اطلاعات با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 2100 میلیارد ریال، افزایش 12.7 درصدی ضریب نفوذ تلفن همراه، رشد 7.6 درصدی تعداد مشترکین تلفن همراه ازجمله اقدامات سال گذشته محسوب می‌شود.
وی افزود: پوشش 90 درصدی جاده‌های اصلی و فرعی استان، افزایش 80 درصدی توسعه پهن باند دسترسی دیتای اپراتورها نسبت به سال گذشته، رشد 21 درصدی تعداد مشترکان اینترنت ثابت و پهن باند سیار، دسترسی بیش از 98 درصد از روستاهای استان به ارتباط صوت و مکالمه تلفن همراه، دسترسی 97 درصدی روستاهای بالای 20 خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات، اتصال دو هزار و 164 مدرسه شهری و روستایی به اینترنت رایگان در راستای طرح هوشمند سازی مدارس از دیگر دستاوردهای سال 1400 است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.