تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گجت

March 22, 2022
12:12 سه شنبه، 2ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134461

پهپاد DJI M30 با قابلیت پرواز در باد و باران شدید معرفی شد

 
شرکت DJI از یک پهپاد سازمانی جدید با نام Matrice 30 یا M30 رونمایی کرد که از استاندارد IP55 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار بهره می‌برد. این پهپاد می‌تواند در هوای بارانی شدید و همچنین وزش شدید باد پرواز کند. قیمت پایه این پهپاد DJI از 9,999 دلار شروع می‌شود.
 
پهپاد DJI M30 می‌تواند در دمای منفی 20 تا 50 درجه سلسیوس دوام بیاورد و از یک کنترلر با پشتیبانی از استاندارد IP54 بهره می‌برد. این پهپاد DJI با فشار یک دکمه جمع می‌شود و می‌توانید آن را به راحتی جابجا کنید.
 
این پهپاد می‌تواند تا 41 دقیقه پرواز کند، اما کیس قابل شارژ آن می‌تواند ظرفیت باتری‌اش را در مدت 30 دقیقه از 20 به 90 درصد برساند. این محصول از یک داک مخصوص بهره می‌برد که امکان انجام پرواز‌های خودکار را فراهم می‌کند.
 
داک DJI از یک ایستگاه هواشناسی داخلی، دوربین‌های نظارتی، آنتن‌ها، قابلیت شارژ سریع باتری و پشتیبانی از ماموریت‌های با شعاع 7 کیلومتری بهره می‌برد. این داک به برق جداگانه و دسترسی به اینترنت نیاز دارد، البته باتری داخلی‌اش می‌تواند تا مدتی دوام بیاورد و همچنین از دانگل 4G پشتیبانی می‌کند.
 
مشخصات و قیمت پهپاد DJI M30
DJI برای این پهپادش از یک سنسور دوربین 48 مگاپیکسلی 1/2 اینچی CMOS استفاده کرده که از زوم اپتیکال 5 تا 16 برابری و حداکثر زوم دیجیتال 200 برابری پشتیبانی می‌کند. این پهپاد همچنین به یک دوربین 12 مگاپیکسلی عریض مجهز شده و می‌تواند ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه بگیرد.
 
DJI همچنین برای این پهپادش از یک فاصله‌یاب لیزری استفاده کرده که می‌تواند مختصات دقیق اجسام را از فاصله 1200 متری نشان دهد. این محصول در مدل M30T هم از راه می‌رسد که از یک دوربین حرارتی بهره می‌برد.
 
قیمت پایه پهپاد DJI M30 برابر 9,999 دلار است در حالی که M30T با قیمت 14 هزار دلار روانه بازار می‌شود. این محصولات با کنترلر RC Plus با نمایشگر بزرگ 7 اینچی و همچنین دو باتری پهپاد در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. DJI در ماه اکتبر برنامه مدیریت پرواز DJI Flighthub 2 را برای سازمان‌ها منتشر می‌کند.
 
در حال حاضر DJI مشغول آزمایش این پهپاد به همراه داک خود توسط چندین کاربر است و خریداران می‌توانند از فصل چهارم 2022 آن را سفارش دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.