تلفن همراه

گوشی

March 23, 2022
12:02 چهارشنبه، 3ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134476

ادعای رسانه کره‌ای: آیفون 15 پرو به سیستم فیس آیدی زیر نمایشگر مجهز می‌شود

 
رسانه کره‌ای «The Elec» در گزارش جدیدی مدعی شده که سامسونگ دیسپلی در حال توسعه یک فناوری دوربین زیر نمایشگر جدید است که اپل می‌خواهد از آن برای مخفی‌‎سازی سیستم فیس آیدی زیر نمایشگر مدل‌های پرو آیفون 15 استفاده کند.
 
در حالی که گزارش‌ها از حذف ناچ در مدل‌های پرو آیفون 14 و جایگزینی آن با یک حفره دایره‌ای و یک حفره قرصی شکل برای میزبانی دوربین سلفی و فیس آیدی خبر می‌دهند، گزارش اخیر می‌گوید نسل بعدی این مدل‌ها تنها از یک حفره برای دوربین سلفی بهره می‌برد و سیستم فیس آیدی به زیر نمایشگر منتقل می‌شود.
 
فیس آیدی مخفی در آیفون 15 پرو
به نظر می‌رسد فناوری سامسونگ سنسورهای فیس آیدی را از چشمان غیرمسلح پنهان می‌کند که مشابه روش مورد استفاده در دوربین سلفی زیر نمایشگر گلکسی زد فولد 3 است. در این گوشی تاشو کره‌ای‌ها تراکم پیکسلی در نزدیکی دوربین زیر نمایشگر نسبت به سایر بخش‌ها کمتر است تا نور به دوربین برسد، با این حال همچنان با کیفیت پایینی روبه‌رو هستیم. با توجه به چنین موضوعی، شاید سیستم فیس آیدی زیر نمایشگر آیفون 15 پرو به اندازه نسخه کنونی این سیستم کارآمد نباشد.
 
ظاهرا سامسونگ برای توسعه این فناوری جدید با شرکت کانادایی «OTI Lumionics» همکاری می‌کند.
 
در نسخه کره‌ای گزارش، The Elec مدعی شده که اگر توسعه این فناوری در زمان موردنظر به پایان برسد، سامسونگ از آن در گلکسی زد فولد 5 در سال آینده میلادی استفاده می‌کند و سپس شاهد راهیابی آن به آیفون 15 پرو و پرو مکس خواهیم بود.
 
این اولین باری نیست که شاهد انتشار گزارشی درباره انتقال سیستم فیس آیدی به زیر نمایشگر آیفون هستیم. اوایل سال گذشته میلادی تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» ادعا کرد که حداقل یکی از مدل‌های آیفون در 2023 با چنین قابلیتی از راه می‌رسد. همچنین به باور تحلیلگر دنیای نمایشگرها، «راس یانگ» باید در سال 2023 منتظر این فناوری در آیفون‌ها باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.