اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

سیستم‌عامل

گوشی

March 26, 2022
11:27 شنبه، 6ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134519

قابلیت مولتی دیوایس واتس‌اپ به‌زودی برای تمام کاربران اندروید و iOS فعال می‌شود

 
ویژگی مولتی دیوایس واتس‌اپ که در طی ماه‌های اخیر در اختیار کاربران نسخه بتا قرار گرفته بود، امکان استفاده همزمان از این پیام‌رسان را در حداکثر ۴ دستگاه فراهم می‌کند. اکنون به نظر می‌رسد که واتس‌اپ در نظر دارد قابلیت Multi-Device را به صورت عمومی و برای تمامی دستگاه‌ها فعال سازد و به‌زودی تحت قالب یک آپدیت برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS منتشر خواهد شد.
 
از عرضه قابلیت مولتی دیوایس واتس‌اپ حدود هشت ماه می‌گذرد و توسعه‌دهندگان توانسته‌اند در طی این مدت، مشکلات و باگ‌های احتمالی را برطرف سازند. البته برای بهره‌گیری از امکانات آن، الزامی به استفاده از نسخه بتا واتس‌اپ وجود نداشت و کاربران نسخه معمولی هم می‌توانستند در آن ثبت‌نام کنند.
 
زمان عرضه قابلیت مولتی دیوایس واتس‌اپ
طبق گزارش‌ منتشر شده، کاربران دستگاه‌های مبتنی بر iOS تا اواخر ماه جاری میلادی قادر خواهند بود تا آپدیت مربوط به ویژگی Multi-Device را دریافت کنند که با برخی بهبودهای نرم‌افزاری دیگر همراه خواهد شد. دارندگان محصولات اندرویدی باید کمی بیشتر منتظر بمانند و آپدیت مختص به آن‌ها در ماه میلادی آینده منتشر می‌شود.

 
ارائه ویژگی مولتی دیوایس در نسخه اصلی واتس‌اپ برای تمامی کاربران، از بزرگترین تغییرات این پیام‌رسان در ماه‌های اخیر محسوب می‌شود. با دریافت این آپدیت، نه‌تنها تعداد دستگاه‌های قابل اتصال به حساب کاربری افزایش پیدا می‌کند؛ بلکه دیگر نیازی به برقراری اتصال اینترنت در دستگاه اصلی نخواهد بود و امکان استفاده از نسخه موجود روی سایر گجت‌ها (مثل نسخه دسکتاپ) فراهم می‌شود.
 
سایر بهبودهای صورت گرفته قابل انتظار شامل بهتر شدن فرایند ورود به حساب کاربری می‌شود که می‌تواند زمان مورد نیاز برای دانلود پیام‌ها روی دستگاه‌های غیر اصلی را کاهش دهد. البته باید توجه داشت که برخی ویژگی‌های دیگر واتس‌اپ همچنان روی نسخه دسکتاپ قابل استفاده نخواهند بود که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پیش‌نمایش لینک‌ها، مشاهده موقعیت مکانی زنده و استیکرها اشاره کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.