تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 27, 2022
11:33 یکشنبه، 7ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134552

رتبه‌بندی مراکز داده با همکاری سازمان نصر و سازمان فناوری اطلاعات

 
 سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با هدف شناسنامه‌دار کردن و ارتقا کیفی خدمات مراکز داده در کشور، با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران، نظام ممیزی و رتبه‌بندی مراکز داده را برای تمامی ارائه‌دهندگان این خدمت پیاده‌سازی خواهد کرد.
 
به گزارش سازمان نصر دیتاسنتر یا همان مراکز داده، یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه کشور در بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات است و از همین رو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تلاش کرده است با تبیین جایگاه این صنعت، به رشد و توسعه بستر ارائه خدمات این حوزه کمک کند.
 
بهرام زاهدی دبیر کمیته مرکزی نظام ممیزی و رتبه‌بندی مراکز داده در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور درباره اقدامات این حوزه گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت برنامه‌ریزی در حوزه مراکز داده، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای اولین بار در کشور با اتکا به توان فنی و اجرایی خود و به صورت کاملا استاندارد، از حدود سه سال قبل پروژه‌ای ملی با همکاری مستقیم سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان مجری مصوبه ۲۴۷ را کلید زد تا بتواند در اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات، یک نظام اجرایی منسجم  برای رتبه‌بندی مراکز داده داشته باشد.
 
او همچنین درباره برنامه‌ مشارکت سایر ذینفعان حاضر در سازمان نصر برای توسعه این خدمت نیز عنوان کرد: در سال گذشته و در آغاز کار یک فراخوان موردی برای مراکز آموزش و مدرسان مورد نیاز منتشر شد که مراحل ارزیابی مقدماتی آنها طی شده و دبیرخانه نظام در حال انجام ارزیابی‌های میدانی برای نهایی‌سازی احراز صلاحیت آنهاست و تلاش می‌کنیم این کار در فصل بهار تکمیل شود.
 
انتشار فراخوان عام احراز صلاحیت ممیزان در سال جاری
بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، فراخوان عام برای احراز صلاحیت مراکز آموزشی و مدرسان نیز جزو برنامه‌های نظام ممیزی و رتبه‌بندی مراکز داده در شش ماه اول سال جاری خواهد بود. همچنین دبیرخانه نظام با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای نظام ممیزی و رتبه‌بندی مراکز داده در سال جاری، فراخوان عام (بدون محدویت زمانی) را برای احراز صلاحیت ممیزان جدید منتشر خواهد کرد. زاهدی در این باره گفت: تلاش می‌کنیم با افزایش توان فنی این حوزه و با استفاده از توانمندی‌های مراکز آموزش تخصصی و مدرسان مربوطه در کشور به خصوص سازمان نصر، گستره ارائه خدمات این نظام تخصصی را توسعه داده و صنعت مراکز داده کشور را از نظر کیفی به سطح بالاتری برای ارائه خدمات ممیزی ارتقا بخشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.