اپراتورها

تلفن همراه

March 27, 2022
14:10 یکشنبه، 7ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134559

تخریب؛ عامل سقوط دکل ارتباطی در زاهدان

 
در پی اقدام خرابکارانه برای دکل ارتباطی ایرانسل در زاهدان، ایرانسل اطلاعیه‌ای منتشر کرد.
 
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
 
به اطلاع می‌رساند، بعدازظهر شنبه ۶ فروردین ۱۴۰۱، فرد یا افرادی ناشناس، طی یک اقدام خرابکارانه، با هدف از بین بردن یکی از دکل‌های ارتباطی ایرانسل در زاهدان، به این دکل آسیب رسانده و تعمداً موجب سقوط آن بر روی واحد مسکونی مجاور شده‌اند.
 
این فرد یا افراد، با سرقت مهره‌های اتصال به فوندانسیون مربوط به پایۀ دکل، آن را تخریب کرده‌اند که این امر متأسفانه، منجر به بروز حادثه و سقوط این دکل شده است.
 
این اقدام غیر انسانی، با وجود وارد کردن خسارت به سایت ایرانسل و یک واحد مسکونی مجاور، خوشبختانه موجب آسیب به شهروندان عزیز زاهدانی نشده است.
 
در پی وقوع این حادثه برای سایت ارتباطی مذکور (که هنوز به طور کامل به بهره‌برداری نرسیده و توسط شرکت پیمانکار، به ایرانسل تحویل نشده بوده است)، تیم فنی شرکت پیمانکار، با حضور در محل، نسبت به ایمن‌سازی و پیگیری برای جابه‌جایی تجهیزات حادثه‌دیده، اقدام کرده‌اند.
 
همچنین به اطلاع می‌رساند، این نوع دکل، بر اساس استانداردهای موجود و به دلیل نصب تجهیزات ارتباطی و الکترونیکی در داخل و بالای دکل، بدون حفاظ فنس نصب می‌شود و اتصال آن به فوندانسیون نیز، از طریق پیچ و مهره و نه جوشکاری، صورت می‌گیرد؛ زیرا جوشکاری باعث ایجاد ضعف و خوردگی در قطعات مذکور می‌شود و می‌تواند به مرور زمان، ظرفیت قطعات را به صورت جدی کاهش دهد که خود، عامل تعیین‌کننده در ایستایی دکل خواهد بود.
 
در همین رابطه، ایرانسل با اطلاع این حادثه به مراجع انتظامی و قضایی و تشکیل پرونده با حضور نمایندگان آنها در محل حادثه، ضمن بررسی هرگونه قصور توسط شرکت پیمانکار، پیگیری برای شناسایی و برخورد با عامل یا عوامل بروز این حادثه را آغاز کرده است.
 
انجام این گونه اقدامات، علاوه بر وارد کردن خسارت به تجهیزات ایرانسل و اموال شهروندان عزیز و ایجاد مشکل در ارتباطات، با توجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه، دشواری و پیچیدگی تأمین تجهیزات ارتباطی را دو چندان می‌کند.
 
ایرانسل همواره با اتخاذ تدابیر مختلف، در پی آن است که از وجود بالاترین سطح ایمنی در سایت‌های ارتباطی خود اطمینان حاصل کند و در این مورد هم به دنبال آن است که پیگیری و برخورد با عامل یا عاملان این حادثه، موجب تشدید مقابله با اقدامات مشابه مجرمان در فضای خدمات‌رسانی همۀ خدمتگزاران صنعت فناوری‌اطلاعات و ارتباطات کشور شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.