امنیت

اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 27, 2022
14:11 یکشنبه، 7ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134560

آمریکا و اروپا درباره جریان انتقال داده ها به توافق رسیدند

 
اتحادیه اروپا و آمریکا به توافقی اولیه درباره جریان انتقال داده ها بین دو منطقه دست یافته اند. این توافق مسیر را برای  ذخیره داده های خصوصی کاربران اروپایی در آمریکا هموار می کند.
 
 به نقل از آسوشیتدپرس، جوبایدن رییس جمهور آمریکا و اورسولا فون درلین رییس کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کردند در زمان اقامت بایدن در بروکسل ( حین برگزاری تور رییس جمهور آمریکا در اروپا) توافقنامه امضا شده است.
 
گروه های تجاری از این توافقنامه استقبال کرده اند. این توافق به سود هزاران شرکت از جمله گوگل و فیس بوک است. پس از فسخ شدن قرارداد پیشین انتقال اطلاعات بین آمریکا و اروپا، فعالیت این شرکت ها با عدم قطعیت روبرو شده بود. البته توافقنامه جدید قوانین سختگیرانه تری را برای حفاظت از داده های خصوصی کاربران فراهم می کند.
 
داده های مذکور ممکن است به کارمندان یا مشتریان و کاربران متعلق باشد و شرکت ها از آنها برای انواع تبلیغات آنلاین، خرید و ارتباطات استفاده می کنند.
 
بایدن در این باره گفت: ما درباره اقدامات حفاظتی بی سابقه ای برای داده های خصوصی و امنیت شهروندانمان به توافق رسیدیم. توافق جدید چهارچوب حفاظتی حریم خصوصی را قدرتمندتر می کند و به رشد و نوآوری در آمریکا و اروپا منجر می شود. همچنین توافقنامه جدید به شرکت های کوچک و بزرگ کمک می کند در اقتصاد دیجیتال فعالیت کنند.
 
فون در لین نیز در بیانیه ای اعلام کرد: این توافقنامه انتقال جریان داده هایی معتبر و قابل پیش بینی را بین آمریکا و اروپا فراهم و از حریم خصوصی و آزادی های مدنی حفاظت می کند.
 
داده های ذکر شده در این توافقنامه شامل هرگونه اطلاعاتی است که افراد به طور داوطلبانه فراهم یا هنگام استفاده از سرویس ها و محصولات آنلاین تولید می کنند. به عبارت دیگر این موارد شامل نام ، شماره شناسایی، داده های موقعیت مکانی، شناسه های آنلاین مانند IP آدرس و ایمیل و اطلاعات دیگری است که شرکت های فناوری برای تبلیغات هدفمند به کار می گیرند.
 
خبر امضای این توافقنامه چند ساعت پس از آن اعلام شد که مقامات اتحادیه اروپا درباره قوانین دیجیتال جدید به توافقی اولیه دست یافتند، توافقنامه ای که قدرت شرکت های بزرگ مانند گوگل و فیس بوک را محدود می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.