تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 29, 2022
11:38 سه شنبه، 9ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134608

فاوای شهرداری تهران: بازدید از موزه نقشه تهران در ایام نوروز ممکن شد

 
فاوای شهرداری تهران با بیان اینکه نمونه‌های خیلی خاص و ویژه‌ای از نقشه‌های تهران در موزه نقشه تهران وجود دارد از امکان بازدید موزه نقشه در ایام نوروز خبر داد.
 
موزه نقشه، یکی از مهم‌ترین مراکز حفظ تاریخچه شهر تهران است و گنجینه‌ای بی‌نظیر از نقشه‌های قدیمی و اصیل شهر تهران، ایران و جهان را در اختیار دارد.
 
 
 
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، ساعت کار موزه نقشه، که در زیرمجموعه‌ این سازمان فعالیت می‌کند، تا پایان تعطیلات نوروزی از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۸ است و علاقه‌مندان می‌توانند، از این فرصت برای بازدید از این موزه استفاده کنند.
 
علاوه بر نقشه‌‌ها و مستندات منحصر به‌ فرد تاریخی و کتاب‌ها و نشریات، ابزار و ادوات قدیمی تهیه‌ نقشه نیز در این موزه نگهداری می‌شود که توانسته این مکان را به‌ مجموعه‌ای کم‌نظیر بدل کند.
 
علاقه‌مندان به بازدید از موزه نقشه تهران می‌توانند در بازدید از مقاصد گردشگری شمال شرقی تهران، بازدید از این موزه را در مسیر بازدید از مجموعه فرهنگی و تاریخی نیاوران و منطقه تجریش، در برنامه خود قرار دهند.
 
این موزه به عنوان بخشی از مرکز آمار و رصد شهری، در زیر مجموعه‌ سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران فعالیت می‌کند.
 
از آنجایی که یکی از وظایف مهم شهرداری‌ها به عنوان مسئول و سیاست‌گذار در حوزه شهر، حفظ و نگهداری اسناد تاریخی شهر و همچنین فعالیت در عرصه‌های پژوهش، صیانت، احیاء و معرفی این اسناد تاریخی به عنوان هویت شهر است؛ این مجموعه نیز در همین راستا تلاش کرده تا علاوه بر احیا و نگه‌داری نقشه‌ها با استفاده از جدیدترین اصول مرمتی، این اسناد را در شرایط استاندارد نگهداری نماید و در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار دهد.
 
برای بازدید بهتر از این موزه البته بهتر است که اپلیکیشن همراه آن را هم نصب کنید. اپلیکیشن «موزه نقشه تهران» مجموعه‌ایست کامل از معرفی نقشه‌ها و آثار موجود در این موزه به دو زبان فارسی و انگلیسی. با نصب این نرم افزار می‌توانید با یک تور مجازی در این موزه گشت و گذار کنید.
 
اطلاعات بیشتر در خصوص این موزه در وب‌سایت این مجموعه به نشانی mapmuseum.tehran.ir  قابل مشاهده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.