بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 29, 2022
16:46 سه شنبه، 9ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134619

نشست تخصصی فین تک های دانش بنیان با رییس کل بانک مرکزی؛ به‌زودی

 
مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک خبر داد:
مدیران و سرمایه‌گذاران شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه پولی، بانکی و مالی به‌زودی با رئیس کل بانک مرکزی دیدار خواهند کرد.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی انفورماتیک، دکتر علی عبدالهی با توجه به نقش ویژه فعالیت‌های دانش بنیان در پیشرفت اقتصادی کشور گفت: حوزه پولی و مالی طی سال‌های اخیر یکی از بخش‌هایی بوده که اقدامات و تلاش‌های فراوانی در آن برای استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیانی و مشخصا فناوری های نو صورت گرفته است و به جرأت می‌توان گفت از جمله حوزه‌های پیشرو در این زمینه به حساب می‌آید.
 
وی افزود: خوشبختانه توجه و تأکید ویژه‌ای که در شعار سال 1401 بر استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان برای حل مشکلات اقتصادی کشور مشاهده می‌شود، مسیر را برای به کارگیری ظرفیت‌های فراوان این حوزه بیش از پیش هموار می‌کند و امیدواریم نخبگان و سرمایه‌گذاران نیز با مغتنم شمردن این فرصت، نقش‌ هر چه بیشتری در حل چالش‌های اقتصاد کشور با بهره‌گیری از رویکردهای دانش بنیان ایفا کنند.
مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک ادامه داد: فعالان حوزه پولی و مالی با وجود برخی موانع و مشکلات، طی سال‌های اخیر اقدامات موثری برای استفاده از ظرفیت‌های رویکرد دانش‌بنیان در ارائه خدمات پولی و مالی خصوصا در قالب فین‌تک ها انجام داده‌اند و این آمادگی را نیز دارند تا گام‌های بلند بیشتری نیز بردارند.
دکتر عبدالهی افزود: این عزم و اراده نیز همواره در میان مسئولان و مدیران حوزه پولی و مالی کشور وجود داشته و دارد که راه را برای فعالیت‌های دانش بنیان هموار کنند و در همین راستا نیز در تکمیل گامهایی که از سال گذشته برداشته شده بود، با توجه به مذاکرات و پیگیری های صورت گرفته، بزودی فعالان این حوزه و مدیران و سرمایه‌گذاران و کارشناسان فعال در بخش پولی و مالی که تمرکز بیشتری بر استفاده از روش‌های دانش بنیان دارند با رئیس کل بانک مرکزی دیدار خواهند داشت و از نزدیک به تبادل نظر برای بررسی راهبردها و برنامه‌های در دست اجرا به منظور افزایش سرعت و عمق بکارگیری شیوه‌های نوآورانه در بخش پولی و مالی و در نهایت تحقق اهداف تحول دیجیتالی در صنعت بانکداری خواهند پرداخت.
وی تصریح کرد: در همین راستا تاکنون جلساتی نیز برای هماهنگی بیشتر فعالان این حوزه برگزار شده که هدف اصلی این جلسات طرح مباحث ضروری و تبادل نظر در خصوص سیاست‌ها، برنامه‌ها، چالش‌ها و مباحث مرتبط با تنظیم‌گری در حوزه فناوری‌های نوین پولی و بانکی بوده است.
وی در پایان اضافه کرد: امید است این هم اندیشی به توسعه و اثربخشی بیش از پیش شرکت‌های دانش بنیان و فین‌تک‌ها در اقتصاد کشور کمک شایانی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.