بازی

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

March 29, 2022
16:56 سه شنبه، 9ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134620

فروش ایکس باکس سری X ریفربیشد توسط مایکروسافت با قیمت کم‌تر

 
حتما شنیده‌اید که اپل «آیفون ریفربیشد» به فروش می‌رساند. شاید جالب باشد که بدانید مایکروسافت هم اخیرا فروش ایکس باکس سری X ریفربیشد را آغاز کرده است. این نسخه از کنسول بازی جدید مایکروسافت، قیمت کم‌تری نسبت به مدل اصلی دارد.
 
ایکس باکس سری X بی‌شک از جذاب‌ترین ایکس باکس‌های تاریخ است. این کنسول بازی از ویژگی‌های جذاب و قدرت بسیار بالایی بهره می‌برد. حال نسخه‌ای بازسازی شده یا به اصطلاح «ریفربیشد» از این کنسول بازی عرضه شده که به دلیل کمبود موجودی این کنسول بازی، گزینه جذابی محسوب می‌شود.
 
ایکس باکس سری X نسخه ریفربیشد
به گزارش GizChina، همچنان سازندگان کنسول‌های بازی با مشکلات تأمین موجودی تراشه و یک سری قطعات نیمه‌هادی مواجه هستند. این موضوع سبب شده تا زنجیره تأمین کنسول‌های بازی با مشکل کمبود موجودی دست و پنجه نرم کند. دو کنسول بازی PS5 و Xbox Series X از این قاعده مستثنی نیستند.
 
با توجه به این مشکل، مایکروسافت می‌خواهد تا حدودی به اوضاع بازار کنسول‌های بازی سر و سامان دهد. برای رسیدن به این هدف، ردموندی‌ها نسخه ریفربیشد کنسول بازی ایکس باکس Series X را به فروش می‌رسانند تا نیاز کاربران برطرف شود.
 
این کمپانی نسخه ریفربیشد کنسول بازی پرچمدارش را با قیمت 469.99 دلار در آمریکا به فروش می‌رساند؛ این برچسب قیمتی حدود 30 دلار کم‌تر از نسخه عادی است. با این حال ممکن است قیمت‌ها برای هر بازار متفاوت باشند. البته ماجرای مایکروسافت با مشتریان این کنسول‌ها به همین جا ختم نمی‌شود.
 
ردموندی‌ها قانونی دارند که بر اساس آن اگر یک کنسول ریفربیشد را خریداری کنید، اجبارا می‌بایست یک بازی دیجیتال را نیز خریداری کنید. حدود 12 بازی در این وهله به مشتریان پیشنهاد می‌شود که ارزان‌ترین آن‌ها قیمتی برابر با 27.49 دلار دارد. از سوی دیگر باید یک کنترلر Xbox را نیز خریداری کنید که قیمت 54.99 دلاری دارد.
 
خلاصه که درست است مایکروسافت روی ایکس باکس سری X ریفربیشد تخفیف 30 دلاری می‌دهد، اما از سوی دیگر از خجالتتان در می‌آید. در کل برای تهیه این نسخه ریفربیشد باید حدود 550 دلار بپردازید. این کنسول‌ها کاملا تمیز، تعمیر شده و مشابه نوع آکبند هستند و مشکلی در کارکرد ندارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.