اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

March 30, 2022
11:08 چهارشنبه، 10ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134624

با رایج‌ترین زبان‌های اینترنت آشنا شوید

 
در حالی که هنوز هم زبان انگلیسی نخستین جایگاه را در فهرست رایج‌ترین زبان‌های اینترنت دارد، بررسی‌ها نشان‌دهنده‌ تغییراتی‌ست که در سال‌های اخیر درخصوص زبان‌های دیگر در این زمینه رخ داده است.
 
 آمار سایت w3techs نشان می‌دهد که تا فوریه سال ۲۰۲۲ انگلیسی با ۶۳ درصد، روسی با ۶.۱ درصد، ترکی با ۳.۷ درصد، اسپانیولی با ۳.۶ درصد و فارسی با ۳.۲ درصد بیشترین محتوای اینترنت را تشکیل می‌دهند.

البته این درحالی است که همین بررسی نشان می‌دهد همه این زبان‌ها (به‌جز اسپانیولی) در مدت اخیر مورد بررسی دچار افتی در این زمینه شده‌اند، که بیشترین این افت را روسی و کمترین را ترکی داشته است.
 
اما آمار statista در سال ۲۰۲۰(رایج‌ترین زبان‌های مورد استفاده در اینترنت بر اساس سهم کاربران) نشان می‌دهد در حالی که از ژانویه ۲۰۲۰، انگلیسی با ۲۵.۹ درصد از کاربران اینترنت در سراسر جهان، محبوب‌ترین زبان آنلاین بود، چینی‌ها با سهم ۱۹.۴ درصدی در رتبه دوم قرار داشتند. زبان اسپانیایی نیز سومین زبان پرکاربرد آنلاین بود. همچنین این بررسی نشان می‌داد که ۱۰ زبان برتر ۷۶.۹ درصد از کاربران جهانی اینترنت را تشکیل می‌دهند.
 
علاوه‌بر این، آمارها نشان می‌دهد که ایالات متحده آمریکا و هند، کشورهایی که پس از چین بیشترین کاربران اینترنت را دارند، بزرگترین کشورهای انگلیسی‌زبان جهان نیز هستند. در نتیجه، بیشتر اطلاعات آنلاین به زبان انگلیسی ایجاد می‌شود. در این مورد، حتی کاربرانی که انگلیسی برای آن‌ها زبان مادری نیست، ممکن است برای راحتی از آن استفاده کنند. همچنین، انگلیسی اغلب به عنوان زبان ارتباطی مشترک بین افراد با ملیت‌های مختلف انتخاب می‌شود.
 
این در حالی است که سهم بزرگ محتوای زبان چینی به این دلیل عنوان شده بود که چین در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ بیشترین کاربران اینترنت را در سراسر جهان داشته است.
 
البته، تا نوامبر ۲۰۲۱، تعداد تخمینی کاربران اینترنت در سراسر جهان ۴.۹ میلیارد نفر بود. در میان مناطق جهانی، آسیا با بیش از نیمی از کاربران اینترنت جهانی، که ۲.۷ میلیارد نفر تخمین زده می‌شود، تا مارس ۲۰۲۱ پیشتاز بود. اروپا نیز دومین منطقه از نظر تعداد کاربران اینترنت بود.
 
همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که از نظر ضریب نفوذ اینترنت در سراسر جهان، اروپای شمالی از آوریل ۲۰۲۱ پیشتاز بود و ۹۷ درصد از جمعیت آن به اینترنت دسترسی داشتند.
 
رایج‌ترین زبان‌های مورد استفاده در اینترنت از ژانویه ۲۰۲۰، بر اساس سهم کاربران اینترنت
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.