تلفن همراه

گوشی

March 30, 2022
11:39 چهارشنبه، 10ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134630

همکاری شیائومی با کمپانی «لایکا» به صورت غیر مستقیم تأیید شد

 
مدتیست که گزارشاتی غیررسمی از همکاری شیائومی با کمپانی «لایکا» مطرح می‌شود. به نظر می‌رسد که شیائومی می‌خواهد در توسعه دوربین پرچمدار بعدی خود با این برند همکاری داشته باشد. اخیرا این همکاری به صورت غیرمستقیم در کد منبع‌های MIUI تأیید شده و دور از انتظار نیست که شیائومی 12 اولترا بخشی از این همکاری باشد.
 
مدتی پیش در دیجیاتو گفتیم که احتمال دارد شیائومی برای توسعه و بهبود عملکرد دوربین پرچمدار بعدی‌اش یعنی شیائومی 12 اولترا، با کمپانی آلمانی لایکا همکاری کند. اکنون این تصور بیش از پیش به واقعیت نزدیک شده است.
 
اولین همکاری شیائومی با لایکا احتمالا در شیائومی 12 اولترا خواهد بود
 
 
گزارش‌ها حاکی از این هستند که هم اکنون قرارداد همکاری میان شیائومی و لایکا نهایی شده است. این موضوع از آن‌جایی مطرح شد که ردپایی از لایکا در کدهای منبع MIUI دیده شدند. کدهای مورد اشاره مربوط به فیلترهای عکاسی مخصوص لایکا هستند.
 
با استناد به این اطلاعات می‌توان خوشبین بود که شیائومی بالأخره با یک کمپانی مطرح در زمینه بهبود کیفیت دوربین گوشی‌های خود همکاری می‌کند. شیائومی 12 اولترا ممکن است اولین محصول چینی‌ها باشد که این همکاری در آن صورت می‌پذیرد.
 
امکان دارد که پرچمدار جدید شیائومی از الگوریتم‌های تصویربرداری اختصاصی لایکا، فیلترهای ویدئوی 8K این کمپانی و دیگر ویژگی‌های آن برخوردار باشد.
 
گفته می‌شود که پرچمدار جدید چینی‌ها مجهز به دوربین اصلی سه‌گانه با دوربین عریض بسیار بزرگ با OIS، دوربین فوق عریض و دوربین پریسکوپ تله‌فوتو خواهد بود. احتمالا به لطف همکاری شیائومی با لایکا و بهبودهای سخت‌افزاری موجود در دوربین، شیائومی 12 اولترا به صدرنشین رده‌بندی بخش دوربین DxOMARK تبدیل شود.
 
برخی از افشاگران ادعا می‌کنند که Xiaomi 12 Ultra در سه ماهه دوم سال 2022 معرفی خواهد شد، اما هنوز این خبر به طور رسمی تأیید نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.