تلفن همراه

گوشی

March 31, 2022
10:58 پنجشنبه، 11ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134645

آیفون با تاچ آیدی زیر نمایشگر احتمالا تا دو سال آینده عرضه نمی‌شود

 
«مینگ-چی کو» تحلیلگر معروف اپل در توییت جدید خود ادعا می‌کند احتمال بسیار کمی وجود دارد تا غول فناوری دستگاه آیفونی با فناوری تاچ آیدی زیر نمایشگر را تا دو سال آینده راهی بازار کند.
 
هرچند کو در تابستان سال گذشته پیش‌بینی کرده بود تا اپل در نیمه دوم سال 2023 حداقل یک مدل آیفون جدید مجهز به تاچ آیدی زیر نمایشگر را روانه بازار خواهد کرد اما حالا در جدیدترین توییت خود اعلام کرده که این موضوع کاملا به دور از انتظار است. او در توییت خود نوشت:
 
«پیش از این پیش‌بینی کرده بودم که گوشی‌های آیفون در سال 2023 از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر/Touch ID پشتیبانی خواهند کرد. اما جدیدترین آمار ارائه شده نشان می‌دهد که آیفون‌های جدید سال 2023 و 2024 از این فناوری بهره نخواهند برد.
 
محدودیت‌ها و مشکلات توسعه تاچ آیدی زیر نمایشگر
هرچند این تحلیلگر در توییت جدید خود به دلیل مشخص شده‌ای برای عدم عرضه دستگاه آیفونی با Touch ID زیر نمایشگر در سال 2023 و 2024 اشاره نکرده اما با توجه به گزارش‌های قبلی، ممکن است محدودیت‌های مربوط به توسعه یا تولید این فناوری در این امر نقش داشته باشند.
 
طبق گزارش‌هایی که سال گذشته به نقل از وال استریت ژورنال و «مارک گورمن» از بلومبرگ منتشر شده بود، اپل ظاهرا برای برخی مدل‌های آیفون 13 حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را آزمایش کرده است اما در نهایت تصمیم گرفته تا از این ایده استفاده نکند.
 
در حال حاضر کاربران سراسر جهان از ماسک استفاده می‌کنند و این امر روی عملکرد Face ID تاثیرگذار است که با این وجود تاچ آیدی زیر نمایشگر بسیار مفید خواهد بود، اما اپل در iOS 15.4 ویژگی جدیدی را برای مدل‌های آیفون 12 و جدیدتر معرفی کرد که استفاده از Face ID با وجود ماسک را فراهم می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.