سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

April 2, 2022
10:51 شنبه، 13ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134676

مایکروسافت اج 100 منتشر شد؛ مدیریت بهتر فایل‌های PDF و ارتقا امنیت

 
مرورگر مایکروسافت اج به‌تازگی آپدیت جدیدی را دریافت کرده و کاربران می‌توانند آن را نصب کنند. در این به‌روزرسانی جدید مرورگر مایکروسافت، مواردی مانند بهبود امنیت و بهینه‌سازی نحوه مدیریت فایل‌های PDF اضافه شده‌اند.
 
گوگل اخیرا آپدیت جدیدی کروم، یعنی Chrome 100 را ارائه کرده که به صورت عمومی قابل دانلود و نصب است. حال نوبت به مرورگر مایکروسافت Edge رسیده تا به نسخه 100 برسد. این نسخه از مرورگر مایکروسافت از لوگوی به‌روز شده بی‌بهره است، اما در عوض ویژگی‌های مدیریت PDF جدید و بهبودهای امنیتی را ارائه می‌دهد.
 
به‌روزرسانی مایکروسافت اج 100
 
به نقل از منبع آگاه، این به‌روزرسانی یک سری قابلیت جدید را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله پیشرفت‌های حاصل شده در مایکروسافت اج نسخه 100 می‌توان به «یکپارچگی حافظه» اشاره کرد.
 
این ویژگی از سخت‌افزار دستگاه حفاظت می‌کند. شایان ذکر است که این ویژگی از سیستم‌عامل ویندوز 8 و نسخه‌های جدیدتر از آن قابل دسترسی خواهد بود. اگرچه باید اشاره کنیم که این تنها پیشرفت امنیتی جدید Microsoft Edge نیست.
 
مایکروسافت Edge 100 یک سری وصله امنیتی جدید را نیز دریافت کرده است. این وصله امنیتی مربوط به مقابله با آسیب‌پذیری‌های مهمی بوده که اخیرا کشف شده‌اند.
 
در نهایت به‌روزرسانی جدیدی نیز در مورد نحوه مدیریت فایل‌های PDF این مرورگر ارائه شده‌اند. اکنون مرورگر مایکروسافت می‌تواند از یک PDF خوان کم‌حجم استفاده کند تا کاربران بتوانند به سادگی پیش‌نمایشی از فایل PDF مورد نظر خود را تماشا کنند. این می‌تواند به شما در مدیریت بهتر فایل‌های PDF دانلود شده کمک کند.
 
نسخه دقیق این به‌روزرسانی جدید مایکروسافت، 100.0.1185.29 است. شما می‌توانید با مراجعه به تنظیمات این مرورگر، به صورت دستی به بخش نصب به‌روزرسانی بروید و اقدام به دانلود و نصب جدیدترین نسخه مایکروسافت اج کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.