اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 3, 2022
10:36 یکشنبه، 14ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134684

افزایش پهنای باند ورودی شهرستان‌های مهمان‌پذیر استان بوشهر در نوروز/ ایجاد 14 سایت ارتباطی در سال جدید

 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: BTSهای سیار تلفن همراه برای تأمین پهنای باند موردنیاز به شهرستان‌های گناوه و دیلم اعزام می‌شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، علی سملیان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان، با اشاره به اقدامات نوروزی برای حفظ کیفیت و پایداری شبکه ارتباطی گفت: استان بوشهر به دلیل مجاورت در کنار خلیج‌فارس، مکانی توریستی – تفریحی و پرتردد است. ازجمله تمهیدات ویژه این ایام جهت حفظ کیفیت و پایداری شبکه ارتباطی، اعزامBTS های سیار تلفن همراه در مناطق گردشگری مانند شهرستان‌های گناوه و دیلم به دلیل ورود بسیار زیاد مسافران نوروزی و تأمین 100 درصد پهنای باند ورودی آن‌ها می‌شود.
وی افزود: در کمیته ارتباطات استان که با حضور اداره کل ارتباطات، مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت و اپراتورها تشکیل‌شده، موضوع ارائه سرویس‌های مخابراتی و ارتباطی بدون هیچ‌گونه مشکل و اختلالی به مردم در ایام نوروز، مطرح و بررسی‌شده است.
سملیان ادامه داد: تمهیدات لازم ازجمله افزایش ظرفیت‌های ارتباطی، راه‌اندازی ایستگاه‌های موقت و مراکز ارائه خدمات در مناطق پرتردد، ایجاد کشیک گروه‌های فنی و عملیاتی برای رفع هرگونه اختلال مخابراتی احتمالی در روزهای تعطیل مانند کشیک فیبر، پاور تجهیزات، دیتا و… و گشت جاده‌ای برنامه‌ریزی‌شده است.
وی تاکید کرد: وضعیت ارتباطی استان توسط همه واحدهای زیرمجموعه وزارت، به‌صورت شبانه‌روزی تا پایان ایام تعطیلات نوروز، بررسی می‌شود.
سملیان در ادامه با اشاره به برنامه‌های سال جدید گفت: ایجاد 14 سایت جدید در روستاهای اسلام‌آباد، بن بید و… و همچنین ارتقاء 17 سایت در روستاهای اسلام‌آباد، شول و… ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل برای سال جدید محسوب می‌شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر افزود: استفاده کارآمد از بسترهای ارتباطی و ظرفیت ایجادشده در حوزه‌های تولید محتوا و افزایش سهم ICT در سبد درآمد خانوارها برای سال 1401 مدنظر است.
وی تصریح کرد: به‌منظور برنامه‌ریزی کارآمد و مؤثر برای تحقق اهداف سال جدید، بررسی اقدامات سال گذشته، شناسایی وضع موجود و طراحی وضع مطلوب ضروری است.
سملیان ضمن تشکر از همه فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، در خصوص مهم‌ترین اقدامات سال 1400 نیز گفت: هم‌اکنون بیش از 99 درصد از 406 روستای بالای ۲۰ خانوار استان، تحت پوشش خدمات ارتباطی (صوت) قرارگرفته که از این تعداد، 93 درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای ارتباط شبکه ملی اطلاعات هستند.
وی افزود: در سال گذشته، 23 سایت جدید ایجاد شد و 73 سایت ارتقاء یافت. اتصال 12 سایت تلفن همراه به فیبر نوری نیز باعث شد استان بوشهر به‌عنوان استانی برتر در زیر شاخص درصد خانوارهای دارای دسترسی به اینترنت معرفی شد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر در خاتمه گفت: تدوین سند همکاری با شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی و برگزاری مانور در حوزه پدافند غیرعامل پرتویی، برگزاری همایش ملی امنیت سایبری، صدور 40 مجوز دفاتر پیشخوان شهری و ICT روستایی، ارائه تسهیلات به کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان استانی از محل منابع اشتغال پایدار روستایی و عشایری و منابع وجوه اداره شده ازجمله سایر اقدامات است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.