April 3, 2022
13:40 یکشنبه، 14ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134704

سامسونگ ظرفیت باتری هر دو مدل 40 و 44 میلی‌متری گلکسی واچ 5 را افزایش می‌دهد

 
سامسونگ با وجود اینکه در افزایش ظرفیت باتری مدل 44 میلی‌متری گلکسی واچ 4 نسبت به مدل‌های پیشین موفق عمل کرد، نتوانست چنین کاری را برای مدل 40 میلی‌متری انجام دهد. اما حالا بنابر گفته موسسه صدور گواهینامه ایمنی Safety Korea، هر دو مدل گلکسی واچ 5 با باتری بزرگتر از راه می‌رسند.
 
البته از آنجایی که طول عمر یک‌هفته‌ای باتری همچنان دست‌ نیافتنی است، افزایش ظرفیت مذکور نیز دوباره به شکل یک ارتقای کوچک است.
 
گلکسی واچ 5 40 میلی‌متری یک باتری 276 میلی‌آمپری خواهد داشت که در نسل کنونی‌اش 247 میلی‌آمپر است، مدل بزرگ‌تر 44 میلی‌متری نیز از باتری 397 میلی‌آمپری بهره خواهد برد که در گلکسی واچ 4 ظرفیتش برابر 361 میلی‌آمپر است. البته لازم به ذکر است که تمامی این موارد برای ساعت‌های معمولی هستند و ما در خصوص اندازه‌ها صد درصد اطمینان نداریم چرا که برای مثال واچ 3 به جای اندازه 44 میلی‌متری یک نسخه 45 میلی‌متری داشت.

 
دیگر مشخصات احتمالی گلکسی واچ 5 سامسونگ
گفتنی است که عمر باتری به دو عامل ظرفیت باتری و عملکرد سخت‌افزار بستگی دارد. گلکسی واچ 4 تراشه 5 نانومتری اکسینوس W920 را معرفی کرد که عملکرد بهتری نسبت به مدل 10 نانومتری اگزینوس 9110 که در سری واچ 3 استفاده شد، دارد. اکسینوس W920 از تراشه 12 نانومتری اسنپدراگون Wear 4100 که در ساعت‌های هوشمند برندهای دیگر استفاده شده، عملکرد بهتری دارد و به همین دلیل بعید است که فعلا تراشه جدیدی را از سامسونگ ببینیم.
 
همچنین شنیده شده سامسونگ روشی پیدا کرده تا به واسطه آن در نسل بعدی ساعت‌هایش از دماسنج نیز استفاده کند، قابلیتی که می‌توان از آن برای اندازه‌گیری دمای پوست بدن استفاده کرد. این گزینه همچنین برای تشخیص علائم اولیه عفونت (مانند تب) و چرخه‌های تخمک‌گذاری نیز کاربرد دارد.
 
در پایان باید گفت که گلکسی واچ 5 تا نیمه دوم امسال رونمایی نخواهد شد، بنابراین باید منتظر درز اخبار رسمی و غیررسمی بیشتری بمانیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.