اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 4, 2022
11:07 دوشنبه، 15ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134724

مایکروسافت اج حالا دومین مرورگر محبوب دسکتاپ است

 
طبق گزارش ماه مارس 2022 وب‌سایت «Statcounter»، تعداد کاربران مرورگر مایکروسافت اج به صورت پیوسته در حال افزایش است و آمارها نشان می دهد که اج اکنون با عبور از سافاری، به دومین مرورگر محبوب دسکتاپ تبدیل شده است.
 
در ماه مارس 2022، Edge موفق شد با پشت سرگذاشتن سافاری اپل سهم بازار 9.65 درصدی را با رشد حدود 0.05 درصد از آن خود کند و در جایگاه دوم قرار بگیرد. این در حالی است که سافاری با سهم بازار 9.56 درصدی و افت 0.21 درصدی در رتبه سوم ایستاده است و کروم نیز با سهم بازار 67.29 درصدی و رشد 2.4 درصدی همچنان صدرنشین است.
 
گفتنی است گزارش ماه مارس Adduplex نیز آخرین وضعیت کاربران ویندوز را به خوبی نشان می دهد. براساس داده‌های منتشر شده، در ماه مارس 2022 تعداد کاربران زیادی به ویندوز 11 اضافه نشده‌اند و این در حالی است که جدیدترین نسخه‌های ویندوز سهم بازار خود را افزایش داده‌اند.
 
سهم بازار مرورگرها در دنیای دسکتاپ
 
 
سهم مرورگرهای دسکتاپ در مارس 2022 به شرح زیر است:
 
گوگل کروم: 67.29 درصد
مایکروسافت اج: 9.65 درصد
سافاری اپل: 9.56 درصد
موزیلا فایرفاکس: 7.57 درصد
اپرا: 2.81 درصد
سهم بازار کلی مرورگرها
در بازار جهانی که پلتفرم‌های موبایل و دسکتاپ همزمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، اوضاع تا حدی متفاوت است. گوگل کروم همچنان با سهم بازار قابل توجهی صدرنشین است و سافاری در این بخش در جایگاه دوم قرار دارد:
 
گوگل کروم: ۶۴.۵۳ درصد (رشد ۱.۷۵ درصدی)
سافاری اپل: ۱۸.۸۴ درصد (افت ۰.۴۶ درصدی)
مایکروسافت اج: ۴.۰۵ درصد (افت ۰.۰۱ درصدی)
موزیلا فایرفاکس: ۳.۴ درصد (افت ۰.۸۱ درصدی)
اینترنت سامسونگ: ۲.۸۲ درصد (رشد ۰.۰۵ درصدی)
شایان ذکراست مایکروسافت بازیگر نسبتا جدیدی در بازار مرورگرهای موبایل محسوب می‌شود و برای رقابت با سافاری و کروم کار سختی در پیش دارد. به علاوه این موضوع را باید مدنظر داشت که مایکروسافت برتری یا قابلیت خاصی ندارد که بتواند کاربران را مجبور کند در گوشی‌های همراه از مرورگر اج استفاده کنند. با این وجود این مرورگر توانسته پیشرفته خوبی در دسکتاپ از خود نشان دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.