اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 4, 2022
16:22 دوشنبه، 15ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134743

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران: ۳۰ چالش آینده بخش فضایی کشور احصا شد

 
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از شناسایی ۳۰ مسئله و چالش آینده بخش فضایی کشور خبر داد و گفت: فراخوان بهره گیری از پتانسیل دانشگاه ها برای رفع نیازهای دانشی بخش فضایی به زودی اعلام می شود
 
به گزارش پژوهشگاه فضایی ایران، حسین صمیمی به اهمیت استفاده از توان علمی دانشگاه در پیشبرد اهداف فضایی اشاره کرد و گفت: دانش فضایی در کشور ریشه‌های عمیقی در دانشگاه‌ها دارد و آنچه باعث شده صنعت فضایی با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات، به عنوان یک صنعت پیشرو ظاهر شود، تعاملات بسیار خوب این صنعت با دانشگاه است.
 
وی گفت: به منظور بهره گیری بیشتر از پتانسیل موجود در دانشگاه برای رفع نیازهای دانش بخش فضایی در آینده، حدود ۳۰ مسئله و چالش آینده بخش فضایی احصاء شده و به زودی به منظور انتخاب مجریان مناسب، در سایت پژوهشگاه فضایی ایران فراخوان خواهد شد.
 
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به اهمیت توجه به سرریز دانش فضایی به سایر صنایع یادآور شد: رئیس جمهور محترم نیز در بازدیدی که از نمایشگاه صنعت فضایی داشتند بر این موضوع تأکید داشتند. پژوهشگاه فضایی ایران تاکنون نمونه‌های بسیار موفقی از سرریز دانش فضایی به سایر صنایع را به نمایش گذاشته و در سال جدید نیز این موضوع را به عنوان یک مأموریت کلیدی پیگیری خواهد کرد.
 
وی با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه‌های جاری پژوهشگاه فضایی ایران مراحل انتهایی خود را طی می‌کنند گفت: انتظار می‌رود با تکیه بر لطف الهی و تلاش متخصصان جوان این پژوهشگاه، این پروژه‌های ملی در سال جاری طبق زمان بندی‌های مقرر به پایان رسیده و خروجی‌های حاصل، تحویل بخش فضایی کشور شوند.
 
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با تأکید بر اهمیت زیرساخت‌های آزمایشگاهی در پیشبرد اهداف بخش فضایی، ارتقای زیرساخت‌های موجود را از دیگر مأموریت‌های مهم پژوهشگاه فضایی ایران در سال جاری دانست و تصریح کرد: نگاه پژوهشگاه به زیرساخت‌های آزمایشگاهی موجود، یک نگاه ملی است و در این مسیر سعی شده تا خدمات آزمایشگاهی باکیفیتی به بازیگران بخش فضایی ارائه شود. تکمیل تجهیزات و بسترهای تست به‌خصوص در حوزه پیشرانش فضایی، یکی از مأموریت‌های اصلی پژوهشگاه در سال ۱۴۰۱ خواهد بود.
 
صمیمی از پژوهشگران این پژوهشگاه خواست تا در سال ۱۴۰۱ با عزمی راسخ و همتی مضاعف در عرصه کاری ظاهر شوند و با به ثمر رساندن پروژه‌های جاری، قدم‌های مؤثری در پیشبرد اهداف بخش فضایی بردارند.
 
وی همچنین از برگزاری اولین جلسه شورای معاونین پژوهشگاه فضایی در سال ۱۴۰۱ در روز یکشنبه چهاردهم فروردین ماه خبر داد و گفت: در این جلسه مباحثی چون وضعیت پروژه‌های جاری، برنامه‌های سال ۱۴۰۱ پژوهشگاه و نیز موضوعات مربوط به منابع انسانی پژوهشگاه فضایی ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران ابراز امیدواری کرد: انشاالله سال ۱۴۰۱، با هم افزایی بیشتر همه بازیگران بخش فضایی کشور و به ویژه حمایت و استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی، شاهد افتخارآفرینی و توسعه بیش از پیش صنعت فضایی کشور باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.