تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 4, 2022
16:27 دوشنبه، 15ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134745

روسیه استخراج خانگی رمزارز را ممنوع نمی‌کند؛ تلاش وزارت دارایی برای قانونی کردن ماینینگ

 
یکی از مقامات وزارت دارایی روسیه ممنوعیت استخراج رمزارز توسط خانوارهای روسیه را بی‌فایده می‌داند، زیرا محدود کردن این گونه فعالیت‌ها بسیار دشوار است. از سوی دیگر، این مقام ارشد فاش کرد که وزارتخانه روسی به عنوان بخشی از تلاش خود برای قانونی کردن فضای کریپتو در این کشور، در حال نهایی کردن مقررات لازم مربوط به استخراج است.
 
به گفتی «الکسی یاکولف»، معاون بخش سیاست مالی وزارت دارایی روسیه، تلاش برای ممنوع کردن استخراج ارز دیجیتال در خانه‌ها منطقی نیست، زیرا اعمال چنین ممنوعیتی بسیار دشوار است. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که بیانیه او در جلسه‌ای مطرح شد که برای قانونی سازی و تنظیم صنعت کریپتو روسیه برگزار شده بود.
 
روسیه برای قانونی کردن استخراج رمزارز آماده می‌شود
یاکولف اعلام کرد که این وزارتخانه هم اکنون در تلاش است تا فعالیت‌های مربوط به حوزه رمزارز را در روسیه قانونی کند. به همین منظور، مقامات این کشور در نظر دارند تا از امکان‌پذیری اقتصادی این فعالیت‌ها اطمینان حاصل کنند.
 
استخراج رمزارز در زیرزمین‌ها و گاراژها به یک منبع درآمد محبوب برای بسیاری از مردم عادی روسیه، به ویژه مناطقی مانند «ایرکوتسک» که نرخ برق خانگی در آن‌ها از 0.01 دلار به ازای هر کیلووات ساعت شروع می‌شود، تبدیل شده است. مصرف برق این مناطق در سال گذشته چهار برابر افزایش پیدا کرد و مقامات اعتقاد دارند که این افزایش تا حد زیادی به دلیل سخت‌افزار مورد استفاده برای ماینینگ در خانه‌ها است.
 
با وجود تحریم‌های بی‌سابقه غرب، روسیه تلاش‌های خود برای تنظیم بازار رمزارزها را ادامه می‌دهد و سعی دارد تا برای بازگرداندن دسترسی خود به منابع مالی جهانی از این فرصت استفاده کند. در حالی که بانک مرکزی روسیه مخالف سرسخت قانونی کردن فعالیت‌های مربوط به رمزارز از جمله استخراج آن است، اما وزارت دارایی برای نهایی کردن این امر تلاش می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.