تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 4, 2022
17:06 دوشنبه، 15ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134752

بیمه مرکزی به کارگزاری‌های آنلاین بیمه، اخطار داد

 
 بیمه مرکزی به ۴ شرکت کارگزاری رسمی بیمه مستقیم برخط ازکی، بیمه بازار، آیتول و بیمه داتکام اخطار داد در صورت تداوم ارائه تخفیف به خریداران بیمه با آنها برخورد قانونی می‌کند.
 
اخطاریه بیمه مرکزی به شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های کارگزاری بیمه آنلاین، ارائه تخفیف از سوی این شرکت‌ها به مشتریان، مغایر بخش‌نامه بیمه مرکزی عنوان شده است و از این شرکت‌ها خواسته شده «در اسرع وقت» کلیه بخش‌های مربوط به تخفیف‌های غیر مجاز را در سامانه‌های خود حذف و نتایج را ظرف مدت ۳ روز کاری به اداره کل نظارت بر شبکه خدمات بیمه‌ای اعلام کنند.
 
این اخطاریه در روز ۱۰ فروردین ماه صادر و برای ۴ شرکت تجارت الکترونیک نوین نار (ازکی)، سرمایه‌سازان کامیاب امین (بیمه بازار)، همپاد کیان افق هیربد(آیتول) و آریاپرداز رایکا (بیمه داتکام) ارسال شده است.
 
در این زمینه روابط عمومی آیتول با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، این اخطاریه در ارتباط با آیتول و خدمات آن مصداق پیدا نمی‌کند و فعالیت آیتول کاملا شفاف و در چارچوب قوانین تعیین شده از سوی بیمه مرکزی بوده و قرار گرفتن نام این شرکت در لیست شرکت‌های ذکر شده از سوی بیمه مرکزی، سوال برانگیز است.
 
 
آیتول در جوابیه‌ای به بیمه‌ مرکزی اعلام کرد: «آیتول به عنوان ارائه‌دهنده خدمات یکپارچه خودرویی که فروش آنلاین بیمه خودرو یکی از خدمات آن است، همواره در چارچوب های تعیین شده از سوی بیمه مرکزی گام برداشته و تخفیفی مازاد بر آنچه بیمه مرکزی مجاز اعلام کرده است را به خریداران بیمه از طریق سامانه خود اعلام و ارائه نکرده است. ضمن اینکه میزان مجاز تخفیف به خریداران بیمه از سوی بیمه مرکزی ۲.۵ درصد اعلام شده که منوط به دریافت مجوز از شرکت‌های بیمه است. آیتول نیز با دریافت مجوز این میزان تخفیف را به کاربران خود ارائه می‌کند و هیچ نوع تخفیفی در قالب کارت هدیه و غیره از سوی این سامانه به مخاطبان ارائه نشده است.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.