تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 7, 2022
11:41 پنجشنبه، 18ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134832

۳۰درصد از میلیاردرهای جدید چین از بخش فناوری می‌آیند

 
طبق جدیدترین فهرست میلیاردرهای جهان فوربس، از میان ۲۳۶ میلیاردر جدید، ۶۲ نفر از چین هستند و یک سوم از میلیاردرهای جدید این کشور از بخش فناوری می‌آیند.
 
 با وجود این که چین به سرکوبی و کنترل بخش فناوری پرداخته است اما یک سوم از میلیاردرهای جدید چین در فهرست فوربس، از صنعت فناوری این کشور بودند. تازه واردهای جدید شامل "تانگ شیائو او" با ثروت خالص ۵.۷ میلیارد دلار، "کریس شو" با ثروت خالص ۵.۴ میلیارد دلار و "میراندا کیو و چاروین مائو" هر کدام با ثروت خالص ۱.۸ میلیارد دلار بودند.
 
دومین رکورد تولید میلیاردرهای جدید مربوط به آمریکا با ۵۰ میلیاردر جدید و پس از آن هند با ۲۹ میلیاردر جدید بود. رتبه بندی فوربس بر مبنای ثروت خالص میلیاردرهاست که از طریق قیمت سهام و نرخ مبادله سهام تا ۱۱ مارس سال ۲۰۲۲ محاسبه شده است.
 
چین طی سال ۲۰۲۱ که موجهای متعدد شیوع کووید ۱۹ این کشور را فرا گرفت، تدابیر قرنطینه متعددی را اجرا کرد. این محدودیتها روی تولید و زنجیره تامین جهانی تاثیر گذاشت و متعاقب آن چین با کندی رشد اقتصادی روبرو شد. بعضی از اقتصاددانان هشدار داده اند که کندی رشد اقتصاد چین در ابتدای سال میلادی جاری بدتر شده است.
 
همزمان چین به سرکوب بخش فناوری داخلی پرداخت و با استناد به مسائلی مانند نیروی کار و حقوق مصرف کننده، تحقیقات ضد انحصارطلبی را علیه شرکتهای فناوری به جریان انداخت و نظارت بر امنیت دیتا را تشدید کرد. این اقدامات بسیاری از سرمایه گذاران را وحشت زده کرد. اوایل هفته جاری شاخص هانگ سنگ تقریبا ۶۰ درصد از اوجی که در فوریه سال ۲۰۲۱ داشت، کاهش نشان داد. فشارهای مذکور باعث شده است ثروت بسیاری از میلیاردرها کاهش پیدا کند.
 
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، ژونگ ییمینگ که دومین فرد ثروتمند چین و موسس "بایت دنس" – شرکت مادر تیک تاک – است، شاهد کاهش ثروتش به ۵۰ میلیارد دلار از ۵۹.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ بود. "پونی ما"، سومین فرد ثروتمند چین و موسس شرکت "تنسنت" شاهد کاهش ثروتش از ۴۹.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۳۷.۲ میلیارد دلار بود. "ژونگ شان شان"، رییس و موسس شرکت "نونگ فو اسپرینگ" با ثروت خالص ۶۵.۷ میلیارد دلار، ثروتمندترین مرد چین ماند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.