تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 7, 2022
11:49 پنجشنبه، 18ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134835

متا ظاهرا روی توسعه NFT جدیدی با نام Zuck Bucks کار می‌کند

 
توکن غیرمثلی یا NFT متا برگرفته از نام «مارک زاکربرگ» ظاهرا قرار است با نام «Zuck Bucks» عرضه شود و رونمایی از این توکن جدید می‌تواند متا را به یکی از بازیگران دنیای NFT تبدیل کند.
 
گزارشات منبع آگاه حاکی از این هستند که متا احتمالا از ارائه ارز دیجیتالی خود با نام Diem صرف‌نظر کرده است. با این وجود متا همچنان دست‌بردار حوزه‌های مالی نیست و می‌خواهد توکن NFT خود را با نام متفاوتی در اختیار مشتریان قرار دهد.
 
سال گذشته بود که مارک زاکربرگ رسما اعلام کرد که نام کمپانی فیسبوک به متا تغییر می‌یابد. پس از این‌ رویداد، اتفاقات زیادی پیرامون این شرکت رخ داد. حال متا ظاهرا می‌خواهد وارد دنیای ان‌اف‌تی‌ها شود.
 
نام توکن NFT متا برگرفته از مارک زاکربرگ خواهد بود
 
 
احتمال می‌رود که این توکن ان‌اف‌تی متا، در واقع نوعی توکن درون برنامه‌ای باشد. از جمله نمونه‌های این NFT می‌توان به همان Robux در بازی مانند Roblox اشاره کرد. در واقع بازی Roblox با فروش توکن‌های Robux یک کسب و کار بزرگ را برای خود ایجاد کرده است. حال متا می‌خواهد با الگو گرفتن از این اقدام، دست به ارائه توکن‌های NFT خودش بزند.
 
پیش از این نیز شایعاتی وجود داشتند که حاکی از توسعه نوعی NFT توسط متا بودند. سخنگوی متا در سخنان خود در مورد احتمال ارائه NFT متا صحبتی را مطرح نکرد؛ اما از آن‌جایی که او اظهار داشت که متا در حال مانور دادن در MetaVerse است، می‌توان برداشت دیگری داشت.
 
به همین نحو می‌توان گفت که شاید متا Zuck Bucks را برای استفاده در متاورس معرفی کند. مشخص نیست که متا دقیقا چه کاربردی را برای توکن‌های Zuck Bucks در نظر می‌گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.