تلفن همراه

گوشی

April 7, 2022
11:53 پنجشنبه، 18ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134838

اوپو احتمالا در سال 2024 از یک تراشه موبایل رونمایی خواهد کرد

 
 
کمپانی اوپو در حال تلاش برای کاهش وابستگی به سایر شرکت‌ها در زمینه مدارهای الکترونیکی و محصولات مرتبط با آن است و اکنون گزارشات حاکی از آن هستند که شرکت مذکور قرار است در سال آتی پردازنده کاربردی و در سال 2024 یک تراشه موبایل معرفی کند.
 
اگر اخبار بدست آمده از چین صحت داشته باشند، اوپو مشغول کار روی پردازنده کاربردی یا Application Processor خودش است که انتظار می‌رود طی سال 2023 روانه بازار شود و تولید انبوه آن نیز با استفاده از فرایند 6 نانومتری TSMC انجام خواهد شد.
 
در کنار این مورد اوپو همچنین مشغول ساخت تراشه موبایل (SoC) خودش هم هست که با پردازنده کاربردی مذکور و یک مودم یکپارچه خواهد شد. این تراشه نیز طبق اخبار اعلام شده طی سال 2024 رونمایی خواهد شد و تولید آن به وسیله فرایند 4 نانومتری TSMC صورت خواهد گرفت.
 
چه اطلاعات دیگری از برنامه‌های آتی اوپو در دست است؟
گفتنی است که اوپو پیش از این نیز تجربه ساخت تراشه داشته و تاکنون تراشه «واحد پردازش عصبی» خود به نام MariSilicon X را هم تولید کرده است. لازم به ذکر است تراشه‌های NPU مدارهایی با بخش‌بندی دقیق هستند که سبب شتاب‌دهی به محاسبات حوزه آموزش ماشینی می‌شوند و با تقویت پردازش‌های گرافیکی و AI مصرف انرژی دستگاه را هم بهبود می‌بخشند.  
 
طبق اعلام این کمپانی تمامی موارد طراحی ظاهری یا رابط کاربری، معماری ساختاری، طراحی IP، معماری حافظه، طراحی کلی ARM CPU، الگوریتم و زنجیره تامین نوار برون (نتیجه نهایی فرایند طراحی مدارهای مجتمع یا بردهای مدار چاپی قبل ارسال برای ساخت) توسط تیم‌های بومی اوپو انجام شده‌اند که شامل گروه‌های طراحی، تایید دیجیتال و تیم یکپارچه‌سازی طراحی ساختار می‌شوند.
 
این SoC گوشی‌های هوشمند اوپو که انتظار می‌رود طی چند سال آتی معرفی شود احتمالا از لحاظ قدرتمند بودن قرابتی با محصولات کوالکام و مدیاتک ندارد. بدین ترتیب انتظار می‌رود اوپو تراشه‌های ساخت خودش را در ابتدا تنها برای مدل‌های ارزان قیمت و اقتصادی استفاده کند و سپس به تدریج آنها را در مدل‌های پرچمدارش به کار ببرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.