اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

هوش مصنوعی

April 8, 2022
12:58 جمعه، 19ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134846

ارائه سرویس‌های تعاملی مبتنی بر هوش مصنوعی به زبان فارسی

 
محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان نرم افزاری را برای ارائه خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی به زبان فارسی ارائه کردند.
 
حمیدرضا قدمنان، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به طراحی و ساخت محصولی به نام دستیار هوشمند، گفت: این محصول برای عموم مردم تولید شده و با استفاده از این خدمت در آینده مردم قادر خواهند بود که با دستگاه‌ها و سیستم‌های خود به زبان فارسی سخن بگویند.
 
وی اظهار کرد: این سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی به راحتی می‌تواند با دستگاه‌هایی چون گوشی همراه، لپ‌تاب و سایر دستگاه‌ها دستورهای فارسی، ارسال کند و همانند یک منشی است که در اختیار همه کاربرها قرار می‌گیرد و دستورات صادر شده را اجرایی می‌کند.
 
قدمنان، این سرویس را یک سرویس تعاملی دانست و یادآور شد: این سرویس یک نرم افزار هوشمند است که قادر به سخن گفتن است و قابلیت گفت‌وگو را دارد. این نرم‌افزار می‌تواند بر روی سخت‌افزارهای دیگر نصب شود و خدمات مورد نیاز کاربران را ارائه دهد.
 
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با تاکید بر اینکه در حال حاضر این نرم افزار بر روی گوشی همراه قابل نصب است، اظهار کرد: در آینده نزدیک این نرم افزار بر روی کلیه دستگاه‌ها قابل نصب خواهد بود.
 
وی اضافه کرد: این نرم‌افزار در حال حاضر قادر به ارائه ۱۰ خدمت است که از جمله آن می‌توان به اعلام ساعت، آب و هوا، تماس با مخاطبان، ارسال پیام، برنامه روزانه و  ارائه آخرین اخبار اشاره کرد.
 
قدمنان خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده خدماتی چون ارائه فیلم به مخاطبان، مسیریابی، خرید آنلاین و تراکنش مالی به این نرم افزار اضافه خواهد شد.
 
مجری طرح با بیان اینکه نمونه اولیه این نرم افزار برای دانلود در کافه بازار بارگذاری شده است، خاطر نشان کرد: برنامه داریم که در جهت توسعه این محصول اقدام کنیم.
 
به گفته وی، این نرم‌افزار همانند یک انسان با کاربران تعامل دارد و تنها محدود به ارائه خدمات نمی‌شود، بلکه می‌توان با آن گفت‌وگو کرد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.