اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

April 8, 2022
13:18 جمعه، 19ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134855

توییتر ویژگی جلوگیری از منشن شدن در گفتگوها را آزمایش می‌کند

 
توییتر اعلام کرد که در حال آزمایش قابلیت جدیدی است که امکان جلوگیری از منشن شدن کاربران در گفتگوها را برای آن‌ها فراهم می‌کند. این قابلیت هم اکنون در دسترس تعداد محدودی از کاربران نسخه وب قرار گرفته است.
 
در بیانیه این شبکه اجتماعی آمده است:
 
«ما در حال آزمایش Unmentioning هستیم – راهی برای حفظ آرامش شما و حذف خود از مکالمات – که اکنون برای برخی از شما در نسخه وب ارائه شده است.»

 
در ادامه این توییت، یک فایل گیف (Gif) کوتاه برای نمایش نحوه عملکرد این ویژگی منتشر شده است که در زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید.
 
نحوه کار قابلیت جدید توییتر
همانطور که در تصویر متحرک بالا مشاهده می‌کنید، گزینه جدیدی تحت عنوان «ترک این گفتگو» (leave this conversation) در منو سه نقطه‌ای توییت‌ها ظاهر می‌شود. با انتخاب این گزینه، صفحه دیگری برای کاربران نشان داده می‌شود که در آن جزئیات این ویژگی توضیح داده شده است. طبق توضیحات این صفحه، پس از انتخاب گزینه ترک گفتگو، نام کاربری شما دیگر علامت‌گذاری نمی‌شود، منشن‌های بعدی آن گفتگو متوقف می‌شود و شاید مهم‌تر از همه، نوتیفیکیشن‌های آن برای شما نمایش داده نخواهند شد.
 
«جین مانچون وونگ» محقق و مهندس معکوس شناخته شده توییتر در ماه فوریه به این قابلیت اشاره کرده بود که و تصویری از آن را به اشتراک گذاشته بود. حالا به نظر می‌رسد افشاگری او درست بوده و توییتر به طور رسمی اعلام کرد که در حال کار روی این قابلیت است.
 
اضافه شدن این قابلیت به توییتر می‌تواند برای بسیاری از کاربران مفید و قابل توجه باشد، زیرا در بسیاری از موارد، کاربران به صورت ناخواسته در مکالمه‌ای منشن می‌شوند یا حتی در برخی موارد دیگر گفتگوها به سمتی پیش می‌رود که دیگر علاقه‌ای به آن ندارند. بنابراین با انتخاب این گزینه جدید، می‌توانند خود را از آن‌ها خارج کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.