تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 10, 2022
14:34 یکشنبه، 21ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134919

پیتر تیل، بنیانگذار پی‌پل: وارن بافت دشمن شماره یک بیت کوین است

 
«پیتر تیل»، هم‌بنیانگذار میلیاردر پی‌پل، در جریان کنفرانس بیت کوین 2022، لیست پیشنهادی خود برای «افرادی که مانع از افزایش 100 برابری بیت کوین» می‌شوند را به اشتراک گذاشت. لیست او شامل افراد مختلفی از جمله «وارن بافت»، پنجمین ثروتمند جهان می‌شود که البته در صدر این لیست قرار دارد.
 
او در جریان کنفرانس توضیح داد که «این لیست شامل افرادی می‌شود که به نظرم مانع بیت کوین هستند» و درباره آن گفت:
 
«تلاش خواهیم کرد تا آن‌ها را افشا کنیم و متوجه این موضوع شویم که برای افزایش 10 یا 100 برابری بیت کوین باید به این روش مبارزه کرد. بانک‌های مرکزی در حال ورشکستگی هستند و در پایان دوران پول فیات قرار داریم.»
 
وارن بافت؛ بزرگترین مانع رشد بیت کوین
اولین نامی که در این لیست دیده می‌شود، وارن بافت، مدیرعامل شرکت «برکشایر هاتاوی» است. تیل به گونه‌ای درباره بافت صحبت کرد که به جمله‌های معروف او درباره بیت‌کوین مانند «نه ارز دیجیتال دارم نه می‌خرم» اشاره دارد و گفت:
 
«فکر می‌کنم پدربزرگ جامعه ستیز اوماها، نبراسکا* صادق‌ترین و مستقیم‌ترین گزینه آن [لیست] باشد.»
 
*محل تولد وارن بافت
بنیانگذار Paypal همچنین در نظرات خود عقیده دارد که جهت‌گیری‌های خاص بافت به گونه‌ای است که ظاهرا در سیستم پولی فیات از آن‌ها سود می‌برد و مدیران مالی که توصیه‌های او را دنبال می‌کنند، به گونه‌ای وانمود می‌کنند که سرمایه‌گذاری در بیت کوین پیچیده است.
 
او همچنین به «لارنس فینک»، مدیر عامل شرکت خدمات مالی «بلک راک» و جمله معروف او یعنی «من فرصت‌های بزرگی را در یک رمزارز مرتبط با بلاکچین می‌بینم» اشاره کرد. ‌هم‌بنیان‌گذار پی‌پل ادعا می‌کند که نقل قول او هم، می‌تواند نوعی دیگر از حملات به بیت کوین محسوب شود که به فضا بیشتری نیاز دارند، زیرا فینک خود را یک «طرفدار بلاکچین» می‌نامد که به نوعی یک اصطلاح ضد بیت کوین محسوب می‌شود.

 
سپس تیل به معیارهای زیست محیطی ، اجتماعی و حاکمیت (ESG) پرداخت و توضیح داد:
 
«همیشه می‌توانید این سوال را بپرسید: «تفاوت بین ESG و حزب کمونیست چین (CCP) چیست؟» در واقع زمانی که به ESG فکر می‌کنید، باید به CCP هم فکر کنید.»
 
این میلیاردر در پایان سخنان خود به عنوان جمع‌بندی گفت: «این پیرسالاری مالی است که کشور را با استفاده از شرکت‌هایی با معیارهای ESG اداره می‌کند. این همان چیزی است که از شما می‌خواهم به آن فکر کنید، یک جنش انقلابی از جوانان و ما باید از این کنفرانس خارج شویم و جهان را در دست بگیریم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.