تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

April 11, 2022
11:34 دوشنبه، 22ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134941

بلومبرگ: iOS 16 و watchOS 9 با بهبودهای چشمگیر در WWDC 2022 معرفی می‌شوند

 
اپل در خرداد ماه کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2022 را برگزار خواهد کرد؛ رویدادی که همیشه در آن شاهد معرفی نسخه جدید سیستم عامل کوپرتینویی‌ها بوده‌ایم. امسال هم شاهد iOS 16 به همراه iPadOS 16 و watchOS 9 خواهیم بود و حالا «مارک گورمن» از بلومبرگ درباره تغییرات مهم این سیستم‌های عامل مانند بهبود بخش نوتیفیکیشن‌ها و قابلیت‌های سلامت جدید صحبت کرده است.
 
گورمن در جدیدترین نسخه خبرنامه Power hOn به نکات بیشتری در مورد iOS 16 و watchOS 9 اشاره کرده و از آن‌ها به عنوان «به‌روزرسانی‌های مهم» یاد کرده است. خبرنگار بلومبرگ ادعا می‌کند iOS 16 «در مجموع پیشرفت نسبتا قابل توجهی، از جمله به‌روزرسانی نوتیفیکیشن‌ها و ویژگی‌های جدید ردیابی سلامت» را خواهد داشت.
 
او در ادامه ادعا می‌کند که به نظر نمی‌رسد اپل قصد داشته باشد در نسخه جدید سیستم عامل خود بخشی را بازطراحی کند و این موضوع که طراحی و ظاهر آن از زمان iOS 7 تغییر زیادی نکرده نیز تاثیری در این زمینه نخواهد داشت.
 
تغییرات اپل برای watchOS 9
 
 
علاوه بر iOS 16، گورمن توضیح می‌دهد که اپل واچ و سیستم عامل watchOS 9 هم ممکن است به‌روزرسانی‌ها مهمی برای ویژگی‌های ردیابی فعالیت و سلامت خود دریافت کنند. او اخیرا ادعا کرده بود که کوپرتینویی‌ها قرار است اواخر امسال از سه ساعت جدید رونمایی کنند، که با این وجود به نظر می‌رسد 2022، سال بسیار خوبی برای طرفداران اپل واچ خواهد بود.
 
جالب اینکه او به یک رابط چندوظیفه‌ای جدید برای iPadOS اشاره کرده است. هرچند اپل در iPadOS 15 قابلیت‌هایی را در دسترس کاربران قرار داده بود تا بتوانند چندین کار را به راحتی در کنار یکدیگر انجام دهند، اما این قابلیت‌ها به گونه‌ای نبودند که کاربران حرفه‌ای انتظارش را داشتند. شاید iPadOS 16 در نهایت بتواند همان تغییر مهم مورد انتظار انجام کارهای همزمان را داشته باشد.
 
در نهایت، گورمن اشاره می‌کند که بعید است اپل در این رویداد چیزی در مورد هدست واقعیت ترکیبی خود اعلام کند. همچنین هیچ جزئیاتی درباره macOS 13 و ویژگی‌ها و نام آن در این گزارش مشخص نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.