اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 11, 2022
11:51 دوشنبه، 22ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134945

طرح صیانت به صحن علنی مجلس بازمی‌گردد

 
جلال رشیدی کوچی،‌ نماینده مخالف طرح صیانت پس از جلسه غیرعلنی امروز مجلس که برای تصمیم‌گیری در مورد طرح صیانت برگزار شده بود، در توییتر خود اعلام کرد که از این پس طرح صیانت در صحن علنی مجلس و با حضور همه نمایندگان بررسی خواهد شد. این نماینده چند دقیقه پس از انتشار این توییت،‌ آن را از صفحه توییتر خود پاک کرد و پس از چند دقیقه دوباره توییتی مشابه توییت قبلی خود منتشر کرد.
 
 امروز (دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱) نمایندگان مجلس جلسه‌ای غیرعلنی برای تصمیم‌گیری در مورد طرح صیانت برگزار کردند. این خبر را علیرضا سلیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس اعلام کرد و گفت:‌ موضوع طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در این جلسه با حضور نمایندگان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
 
چند دقیقه پس از پایان این جلسه غیرعلنی، جلال رشیدی کوچی، نماینده مخالف طرح صیانت در توییتر خود نوشت:‌ «طرح #صیانت با رأی قاطع نمایندگان من بعد به‌جای بررسی در کمیسیون مشترک، در صحن مجلس و توسط ۲۹۰ نماینده بررسی خواهد شد.»

توییت جلال رشیدی کوچی که چند دقیقه پس از انتشار پاک شد
رشیدی این توییت را تنها چند دقیقه پس از انتشار از صفحه توییتر خود پاک کرد اما دوباره با حذف کلمه «قاطع» از توییتش، توییت جدیدی منتشر کرد.

توییت دوم جلال رشیدی کوچی
این نماینده مجلس پس از تصویب جنجالی کلیات طرح صیانت در کمیسیون مشترک بررسی طرح، اقدام به تنظیم نامه‌ای کرد که در آن تقاضا شده بود طرح از دستور کار کمیسیون مشترک خارج شود و در صحن علنی مجلس بررسی شود. رشیدی چند روز پیش این نامه را با امضای ۱۸۵ نماینده به هیأت رئیسه مجلس تحویل داد.
 
خبرگزاری ایسنا نیز به نقل از معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس اعلام کرد طرح صیانت از این پس در صحن علنی بررسی می‌شود.
 
همچنین خبرگزاری فارس از قول علیرضا سلیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس نوشت: «در نشست غیرعلنی صبح امروز مجلس موضوع طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی موسوم به طرح صیانت مورد بحث و بررسی نمایندگان مجلس قرار گرفت و در نهایت ۱۲۰ نماینده به بازگشت این طرح به صحن علنی مجلس و بررسی آن در این صحن رأی مثبت دادند.» به گفته سلیمی ۱۰۹ نماینده نیز با این موضوع مخالفت کرده‌اند.
 
براساس آنچه محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در ابتدای جلسه علنی امروز اعلام کرد، مجلس از ساعت ۹ صبح جلسه غیر علنی و غیر رسمی داشته و بدین ترتیب هنوز مشخص نیست رای‌گیری برای بازگشت طرح صیانت به صحن علنی، رسمی بوده یا تنها نظرسنجی از نمایندگان محسوب می‌شود.
 
طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی که در مجلس به نام «نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی» خوانده می‌شود، از مهرماه سال گذشته در کمیسیونی ویژه مورد بررسی قرار گرفت و پس از تصویب کلیات آن در اسفند ماه سال ۱۴۰۰، ایرادهایی توسط معاونت قوانین مجلس به شیوه تصویب آن وارد شد که هیأت رئیسه مجلس نیز این ایرادها را تایید کرد. پس از آن، هیأت رئیسه تصمیم‌گیری در مورد طرح را موکول به پس از بررسی بودجه ۱۴۰۱ کرد و نهایتا به‌نظر می‌آید طرح صیانت به صحن مجلس بازخواهد گشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.