اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 12, 2022
14:07 سه شنبه، 23ام فروردینماه 1401
کد خبر: 134985

سرمایه‌گذاری یکتانت در سایت کار دات آی آر

 
 یکتانت پلتفرم فعال در زمینه تبلیغات آنلاین از سرمایه‌گذاری خود در رسانه‌ی خودرویی «کار دات آی آر» (Car.ir) خبر داد.
 
یکتانت پس از سرمایه‌گذاری در نوین‌هاب و ایران سامانه در سال ۱۴۰۰، حالا بخشی از سهام رسانه‌ «کار دات آی آر» را خریداری کرده است.کار دات آی آر هدف از فعالیت خود را ارائه اطلاعات جامع به کاربران در خصوص خودروهای مختلف و بررسی کیفیت و قیمت آن‌ها در کنار اطلاع از تازه‌ترین اخبار حوزه خودرو می‌داند.

سینا مومنی مدیرعامل یکتانت: نگاه کلی یکتانت به شرکت‌های زیرمجموعه خود، نگاهی از نوع هم‌افزایی است
سینا مؤمنی، مدیرعامل یکتانت با اعلام این خبر، در خصوص دلایل سرمایه‌گذاری یکتانت توضیح داد: «در بسیاری از کسب‌وکارها، یکی از راه‌های توسعه، سرمایه گذاری در بالا یا پایین زنجیره تأمین شناخته می‌شود. در مدل کسب‌وکاری یکتانت، پایین زنجیره تأمین، کسب‌وکارهایی هستند که به تکمیل خدمات دیجیتال مارکتینگ کمک می‌کنند. یکی از مصادیق این موضوع برای یکتانت، نوین هاب بوده که سبد خدمات دیجیتال مارکتینگ ما را تکمیل می‌کند. بالای زنجیره تأمین یکتانت اما وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده هستند که سرمایه‌گذاری در کار دات آی آر یکی از همین موضوعات به شمار می‌رود.»
 
مؤمنی در ادامه افزود: «نگاه کلی یکتانت به شرکت‌های زیرمجموعه خود، نگاهی از نوع هم‌افزایی است. با توجه‌ به قرار گرفتن کار دات آی آر در سمت بالای زنجیره تأمین یکتانت، یعنی سمت سایت‌های منتشر کننده، نگاه این شرکت از نوع هم‌افزایی بوده و سعی دارد تا با استفاده از سرویس‌های خود، به رشد و توسعه این سایت کمک کرده و با استفاده از تجربیات این زیرمجموعه، به ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده خود بپردازد.»
 
کار دات آی آر از سال ۱۳۹۲ در حوزه اطلاع‌رسانی اخبار خودرو و مشخصات فنی خودروهای داخل کشور فعالیت کرده و به مقایسه، بررسی قیمت، تست و بررسی خودروها می‌پردازد. این رسانه در شبکه‌های اجتماعی نیز، در کنار انتشار مطالب تخصصی سایت،  منبعی برای اخبار روز و حاشیه‌های دنیای خودرو هم به شمار می‌رود.
 
 
کسرا ابراهیمی، مدیر کسب‌وکار کار دات آی آر میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این استارت‌آپ از سوی یکتانت را ۷ میلیارد تومان به ازای ۵۰ درصد سهام اعلام کرد.
 
کسرا ابراهیمی، مدیر کسب‌وکار کار دات آی آر نیز در خصوص این سرمایه‌گذاری به پیوست گفت: تخصص و مهارتی که در کار دات آی آر وجود داشت، توسط یکتانت شناسایی شد و حالا این امکان برای هر دو مجموعه فراهم شده تا هم‌افزایی مثبتی در روند فعالیت‌های هر دو مجموعه اتفاق بیفتد. فعالیت کار دات آی آر در زمینه خودرو و فعالیت‌ها و تجربه‌های یکتانت در زمینه تبلیغات آنلاین می‌تواند بستر مناسبی در این حوزه باشد.او همچنین میزان این سرمایه‌گذاری را  ۷ میلیارد تومان برای ۵۰ درصد سهام کار دات آی آر عنوان کرد.
ابراهیمی در ادامه توسعه در بخش فنی سایت را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آتی کار دات آی آر دانست و گفت: «به دنبال این هستیم که با توسعه همکاری‌‌ها با کسب و کارهای فعال در صنعت خودرو، برای Car.ir، کانال‌های درآمدی جدیدی ایجاد کنیم. البته در این مسیر از تجارب و فرصت‌های هم‌افزایی با یکتانت در افزایش و به درآمد رساندن ترافیک موجود نیز استفاده خواهیم کرد.»
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.