بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 13, 2022
11:16 چهارشنبه، 24ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135009

مدیر عامل پست بانک : پست بانک با شرکت های دانش بنیان ICT همکاری می کند

 
مدیر عامل پست بانک ایران در جلسه ارزیابی عملکرد این بانک در سال 1400 با اشاره به 4 برابر شدن سرمایه پست بانک، از پرداخت سود تقسیمی در مجمع سال مالی 1400 برای نخستین بار خبر داد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک، در جلسه ارزیابی عملکرد سال 1400 با اشاره به اینکه در سه سال گذشته اقدامات اساسی انجام شد تا روند نزولی فعالیت بانک تغییر یافته و به سوددهی پیوسته دست یابیم، گفت: در گام نخست سند جامع نیروی انسانی تدوین و به بهبود توانمندی‌های سرمایه انسانی کمک شد و پس‌ازآن، سند راهبردی بانک با بهره‌مندی از تجربه‌های پژوهشگران و کارکنان تدوین و نقشه راه برای افق 1404 بانک ترسیم شد.
شیری با اشاره به اینکه در مسیر حرکت به‌سوی اهداف، گاهی نیاز به بررسی دوباره روش‌ها و اصلاح آن‌ها است، تصریح کرد: یکی از این موضوعات، تدوین اهداف کمی سالانه بود که با توجه به ضرورت ارزیابی و بازخورد مستمر، اصلاح اهداف و تداوم آن در سه سال گذشته، در دستیابی به اهداف بسیار مؤثر بوده است.
وی افزود: با تأکید بر این‌که با برنامه‌محوری و عمل‌گرایی، 1200 میلیارد تومان زیان انباشته بانک در سال‌های گذشته، به سود تبدیل شده و سهامداران بانک امسال برای اولین بار در مجمع سال مالی 1400، سود تقسیمی دریافت می کنند.
مدیر عامل پست بانک تصریح کرد: هماهنگی و همکاری بین بخش‌های ستادی و اجرایی، بهبود سبد دارایی‌ها و بدهی‌های بانک را به دنبال داشته و کفایت سرمایه بانک به مثبت 3.5 درصد رسیده است و افزایش بیش از چهار برابری سرمایه بانک نیز با پیگیرهای پیوسته در سال گذشته انجام شد.
وی افزود: امروز پست‌بانک ایران در جایگاهی قرار دارد که مسئولان استانی و محلی وجود آن را به‌عنوان سرمایه منطقه تلقی می‌کنند و به آثار و پیامدهای باجه‌های بانکی روستایی توجه ویژه دارند.
بالاترین مقام اجرایی بانک بابیان اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ارزیابی‌ دستگاه‌های زیرمجموعه خود پست‌بانک ایران را به‌عنوان دستگاه برتر معرفی کرده است، گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی در ثبت‌نام سجام از باجه‌های بانکی روستایی این بانک استفاده کرد و در ارزیابی بانک‌های دولتی، برترین بانک بوده است و امروز پست‌بانک ایران، پیشران عرضه خدمات بانکی و مالی در مناطق محروم است.
شیری نقش پست‌بانک ایران در پرداخت وام وجوه اداره شده بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1400 وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را مهم دانست و ادامه داد: اجرای این قرارداد در مرحله پایانی قرار دارد و پست‌بانک ایران با بهترین کیفیت آن را انجام می‌دهد.
مدیرعامل بانک با اشاره به تحقق اهداف کمی سال 1400 این بانک، تصریح کرد: دستیابی به رشد منابع 103 درصدی، مدیریت مطالبات و کاهش ریسک اعتباری در صنعت بانکداری کم‌نظیر است و بانک در جایگاهی هست که ازنظر کاهش درصد چک‌های عودتی واگذاری در رتبه اول قرار دارد و از پنج درصد به دو درصد کاهش یافته است. کاهش سه واحد درصدی دستاورد بسیار درخشانی است.
وی با اشاره به اینکه نام‌گذاری امسال به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» توسط مقام معظم رهبری دقیقاً در راستای مأموریت‌های پست‌بانک ایران قرار دارد، افزود: از شش هزار و 632 شرکت دانش‌بنیانی که مجوز دریافت کرده‌اند، 24 درصد در حوزه فناوری اطلاعات فعال هستند و برای ارائه خدمات به این شرکت‌ها به‌عنوان بانک تخصصی حوزه فناوری اطلاعات، تمهیداتی فراهم‌شده و همکاری با این فعالان اقتصادی در کانون برنامه‌های بانک قرار دارد.
وی با تأکید بر راه‌اندازی نهادهای بانکداری شرکتی و تخصصی در سال 1401، افزود: فرآیند اصلاح اساسنامه بانک با جهت‌گیری بانکداری تخصصی و توسعه‌ای فناوری اطلاعات به نقطه مطلوب رسیده و تلاش می شود با فعال‌سازی همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های پست‌بانک ایران، بهره‌مندی از منافع آن برای ذی‌نفعان، سهامداران و جامعه فراهم شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.