اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 13, 2022
14:05 چهارشنبه، 24ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135018

استقرار ۲۴۶ شرکت مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات تا سال ۱۴۰۴ در منطقه پیام

 
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام از استقرار 246 شرکت مرتبط با فناوری های نوین با هدف تحقق اقتصاد دیجیتال در این منطقه در یک افق چهار ساله در پیام خبر داد.
به گزارش  روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام اکبر قنبرپور مدیر عامل این منطقه جذب بنگاه های اقتصادی برای محقق ساختن شبکه ملی اطلاعات را از مهم ترین برنامه های  منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام عنوان کرد و گفت: هم اکنون 66 شرکت در حوزه آی.تی و آی.سی.تی در این منطقه مستقر است که بنا داریم این تعداد را در یک برنامه چهار ساله به 246 شرکت برسانیم، این در حالی است که با فعال شدن این تعداد واحد بیش از ۷۰ درصد صنایع مرتبط با فناوری های نوین در پیام به این بخش اختصاص می یابد.
وی افزود: به همین منظور عملیات احداث و توسعه زیر ساخت ها در فاز چهار در هفت ناحیه و در مساحت 165 هکتار در حال آماده سازی است که بتوانیم بخش قابل توجهی از این صنایع را در این فاز مستقر کنیم.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، تصریح کرد: علاوه بر آماده سازی زیر ساخت های منطقه ویژه فناوری، جذب سرمایه گذار تولید گوشی های هوشمند بومی، تولید تجهیزات شبکه و ایجاد مراکز داده از دیگر برنامه های پیش بینی شده در جهت تحقق شبکه ملی اطلاعات در این منطقه است که بخشی از آن اجرایی شده و مابقی نیز در یک برنامه پیش بینی شده در حال انجام آن هستیم.
قنبرپور در بخش دیگری از سخنان خود به بهره مندی پیام از ظرفیت کارگو اشاره کرد و گفت: ایجاد و توسعه هاب هوایی صادرات و واردات محصولات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیام نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده است که در حال رایزنی برای اجرایی کردن آن با هدف تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات هستیم.
وی افزود: یکی دیگر از ظرفیت های منطقه ویژه، ظرفیت های ترانزیتی و گمرکی آن است که با مشارکت بخش خصوصی، فضاهای انبارش کالا در سال جاری افزایش قابل توجهی خواهد داشت و اراضی در نظر گرفته شده برای بخش لجستیک از سال جاری به سرمایه گذاران این حوزه واگذار می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.