اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

April 13, 2022
14:11 چهارشنبه، 24ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135021

تیک تاک پلتفرم واقعیت افزوده Effect House را راه‌اندازی کرد

 
سال گذشته تیک‌تاک اعلام کرده بود که روی توسعه پلتفرم واقعیت افزوده با نام «Effect House» کار می‌کند که امکان استفاده از جلوه‌های واقعیت افزوده را در اختیار کاربران این برنامه قرار می‌دهد. اکنون نسخه بتا عمومی این ویژگی به صورت رسمی منتشر شده است.
 
البته از سال گذشته میلادی که نسخه آزمایشی این ویژگی که به صورت محدود منتشر شده بود، بیش از ۴۵۰ سازنده اثرات خود را در تیک تاک منتشر کرده‌اند که در بیش از 1.5 میلیارد ویدیو استفاده شده و بیش از 600 میلیارد بازدید داشته است.
 
این ویژگی در رقابت با اسنپ و متا منتشر شده است که هر دو در حال حاضر طیف وسیعی از ابزارها را ارائه می‌دهند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تجربیات و جلوه‌های واقعیت افزوده (AR) را برای کاربران فراهم می‌کند. گفتنی است، مجموعه وسیع قابلیت‌ها می‌تواند امکانات بیشتری در اختیار کاربران برای انتشار ویدیوها قرار دهد.
 
پلتفرم توسعه واقعیت افزوده Effect House
در حالی که ساخت ابزار با Effect House ممکن است به دانش فنی نیاز داشته باشد، این شرکت مجموعه‌ای از مستندات دقیق ایجاد کرده که به کاربران می‌آموزد چگونه از این پلتفرم برای ایجاد انواع خاصی از جلوه‌ها مانند Segmentation ،Face Mask ،Head Tracker ،Face Stretch و چهره سه بعدی و همچنین نحوه استفاده از بافت‌ها، مواد، نور و سایه‌های مختلف و سایر موارد را فراهم می‌کند.
 
این پلتفرم همچنین دارای قالب‌ها، آموزش‌های آنلاین و آزمایشگاه است که در آن مهندسان تیک تاک به صورت نمایشی نحوه ایجاد افکت‌های خاص با استفاده از Effect House را نمایش می‌دهند. یکی از نسخه‌های نمایشی موجود، به سازندگان نشان می‌دهد که چگونه  تیک تاک «Bonk» را ساخته است و همچنین نکاتی در مورد نحوه ایجاد افکت‌های مشابه به اشتراک می‌گذارد.
 
تیک تاک مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های اختصاصی برای Effect House منتشر کرده است که سیاست‌های مربوط به استفاده از آن را شرح  می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.