اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 14, 2022
12:03 پنجشنبه، 25ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135040

شکایت شرکت‌های خدمات ابری اروپایی از مایکروسافت

 
شرکت فراهم کننده خدمات ابری ایتالیایی آروبا (Aruba) و گروهی از فراهم کنندگان خدمات ابری دانمارک از مایکروسافت به دیده بان ضد انحصارطلبی اتحادیه اروپا شکایت کردند.
 
شرکت‌های ابری اروپایی با اشاره به این که مایکروسافت رقابت را تضعیف کرده و انتخاب مصرف کننده در بازار خدمات رایانش ابری را محدود می کند، از رگولاتورها خواستند درباره این غول فناوری آمریکایی تحقیق کنند. این شکایت سال میلادی گذشته تنظیم شده است اما تنها از یکی از سه فراهم کننده خدمات ابری نامبرده شده بود.
 
مشتریان مایکروسافت از این شکایت دارند که وقتی به جای آزور مایکروسافت، از سیستمهای رایانش ابری رقیب استفاده می کنند، پول بیشتری برای استفاده از برنامه های پرکاربرد مانند ویندوز و آفیس پرداخت می کنند و این شیوه نشان می دهد که مایکروسافت از قدرت خود در یک بازار، برای تضعیف رقیبانش در بازار دیگر استفاده می کند.
 
سخنگوی آروبا تایید کرد که در شکایت شرکت OVH فرانسه علیه مایکروسافت حضور دارد. انجمن ابری دانمارک که گروهی از فراهم کنندگان خدمات ابری در دانمارک هستند، هم یکی از شاکیان است.
 
برد اسمیت، رئیس مایکروسافت در مصاحبه ای قول داد این شرکت با مشتریان و رقیبانش صحبت خواهد کرد و اظهار کرد: مطمئنا نگرانیهای به حقی وجود دارد و برای این شرکت مهم است که بیشتر بداند و تغییراتی انجام دهد.
 
گروه تجارت ابری اروپایی CISPE اعلام کرد: اظهارات اسمیت ضرورت اقدام فوری را نشان می دهد نه فقط یک قول مبهم برای صحبت کردن و از مقامات اتحادیه اروپا خواست این شرکت را به پاسخگویی وادار کنند. آمازون  که سرویس خدمات وب AWS این شرکت بر بازار رایانش ابری سیطره دارد، از اعضای این گروه است.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، مقامات اتحادیه اروپا در حال پرسش از شرکت‌های ابری منطقه ای درباره شیوه های مایکروسافت هستند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.