اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 16, 2022
11:22 شنبه، 27ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135076

نتیجه یک نظرسنجی: نیمی از آمریکایی‌ها می‌خواهند اینترنت را برای همیشه کنار بگذارند

 
همانطور که بسیاری از افراد تلاش دارند تا دسترسی خود به فضای مجازی و اینترنت را ارتقا دهند و بیشتر آنلاین باشند، در یک نظرسنجی جدید مشخص شده که 55 درصد از آمریکایی‌ها در صورت امکان، دوست دارند خودشان را از فضای مجازی و دنیای اینترنت حذف کنند.
 
NordVPN در مطالعه خود که از دسامبر سال گذشته در جریان است، به سراغ 1002 آمریکایی بالای 18 سال با دسترسی ثابت به اینترنت رفته و در نهایت مشخص شد که بیش از نیمی از آمریکایی‌ها در صورت امکان می‌خواهند برای همیشه اینترنت را کنار بگذارند.
 
47 درصد از شرکت‌کنندگان از عدم وجود اعتماد به اینترنت به عنوان دلیلی برای کنار گذاشتن یاد کرده‌اند. 46 درصد دیگر نیز اعلام کردند که هیچ دلیلی برای وجود نام و سایر اطلاعات آن‌ها در فضای مجازی وجود ندارد. از سویی دیگر و در کمال تعجب، 18 درصد شرکت‌کنندگان گفتند ای کاش اینترنت وجود نداشت و 8 درصد دیگر اعلام کردند با وجود در دسترس بودن اینترنت، از آن استفاده نمی‌کنند.
 
از سویی دیگر، نتایج نشان داد از هر 10 آمریکایی، شش نفر قصد دارند اطلاعات شخصی خود را از وب پاک کنند. این اطلاعات شامل سابقه شغلی، تصاویر قدیمی و یا جدید، ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده و روابط دوستانه می‌شود.
 
فضای مجازی و ناشناس بودن
در دنیایی که به صورت فزاینده به اینترنت متصل می‌شویم، ناشناس بودن واقعا کار دشواری است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد افرادی هستند که برای ناشناس ماندن در این فضا حاضرند هزینه‌ای نیز بپردازند.
 
از بین شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، 31 درصد گفتند که تا 100 دلار، 12 درصد از افراد بین 100 تا 500 دلار و 8 درصد بین 500 تا 1000 دلار و 3 درصد بیشتر از هزار دلار هزینه می‌کنند تا با استفاده از یک VPN برای تغییر IP آدرس خود ناشناس بمانند. علاوه بر این، افراد از برنامه‌های تولید کننده رمز عبور موقت با امنیت بالا نیز استفاده می‌کنند تا حساب کاربری آن‌ها در برابر هکرها ایمن بماند.
 
کارشناسان عقیده دارند استفاده از رمزهای پیچیده می‌تواند به حفظ امنیت ما در فضای مجازی کمک کند. علاوه بر آن، آموزش نحوه حضور در چنین فضایی یکی از راهکارهای ممکن برای استفاده بهینه است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.