اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 17, 2022
11:03 یکشنبه، 28ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135106

اختلال در تولید کمپانی‌های بزرگ دنیا با محدودیت‌های کرونا در چین

 
یک بار دیگر محدودیت‌های کرونا در شهرهای شانگهای و کونشان چین، فرایند شبکه‌های تولیدی دنیای فناوری را در بوته آزمایش قرار داده است. اینبار اما اختلال پیش آمده علاوه بر اپل، گریبان کمپانی‌های بزرگ دیگری مانند تسلا و Dell را هم گرفته است.
 
ماه گذشته منطقه شنژن که یکی از نقاط کانونی دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود، وارد قرنطینه شد و بدین ترتیب شمار قابل توجهی از ساکنین این منطقه مجبور به پیروی از محدودیت‌های سختگیرانه و انجام آزمایشات متعدد شدند، امری که سرانجام به تعلیق خط تولید چند کارخانه مهم تامین قطعه منجر شد.
 
تعدادی از شرکت‌ها مثل فاکسکان با به کارگیری راه‌حل‌های ابداعی مانند ایجاد دفتر خصوصی نزدیک به محل زندگی برخی کارکنان، سعی کردند زیان ناشی از این محدودیت‌ها را تا حدی تعدیل کنند. اما با افزایش محدودیت در هفته‌ اخیر شرکت‌های پگاترون، کوآنتا و کامپل هم فعالیت‌های خود را متوقف کردند.
 
اکنون اما طبق اخبار علاوه بر شهرهای شانگهای و کونشان، منطقه ژنگژو نیز وارد قرنطینه شده است.
 
واکنش کمپانی‌ها به محدودیت‌های کرونا
پگاترون که تولید‌کننده 20 الی 30 درصد آیفون‌های بازار است، اعلام کرده که با شرکا و مشتریان خود در تماس است و پس از پایان شرایط اضطراری کووید 19 ادامه تولید را از سر خواهد گرفت. از سوی دیگر کمپانی کوآنتا نیز که برای برندهایی نظیر اپل، HP و Dell لپ‌تاپ می‌سازد در شرایط مشابهی به سر می‌برد.
 
گفتنی است که شرکت کامپل، سازنده لپ‌تاپ و آیپد نیز به همراه کمپانی‌های Unimicron و Nan Ya PCB Corp که تولیدکننده مدارهای الکتریکی چاپی هستند، تولیدات خود را متوقف کرده‌اند و در انتظار آرام‌تر شدن اوضاع هستند.
 
همچنین کمپانی Bizlink که برای تسلا اتصالات و سیم‌کشی باتری ‌می‌سازد هم به همراه سایر شرکت‌های فعال در حوزه‌های مشابه تولید خود را معلق کرده‌اند. باقی شرکت‌های فناوری نیز که برخلاف فاکسکان چاره‌ای جز تعطیلی ندارند، تنها به سرعت عمل متخصصین چینی در مهار گسترده‌ترین موج این بیماری که از میانه‌های سال 2020 شیوع پیدا کرده، امید بسته‌اند.
 
به هر صورت مشکل به وجود آمده در چین، بدون هیچ راهکار خاصی ضربه دیگری بر پیکر زخمی دنیای فناوری به حساب می‌آید چرا که در کنار آن، مشکل کمبود تراشه نیز می‌تواند تا حدود سال 2024 ادامه داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.