اپلیکیشن

تلفن همراه

April 17, 2022
14:22 یکشنبه، 28ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135119

حمایت از زنان آسیب‌دیده از خشونت در طرح نیکوکاری اسنپ

 
 
 
 
5698.jpg
اسنپ از طرح جدید نیکوکاری‌ اسنپ‌کلاب با نام «حمایت از زنان آسیب دیده از خشونت» خبر داد. این طرح که با همکاری موسسه ارتقای کیفیت زندگی زنان «آتنا» اجرایی می‌شود، ششمین طرح از طرح‌های نیکوکاری باشگاه مشتریان اسنپ در راستای مسئولیت اجتماعی این شرکت است. هدف از اجرای این طرح اختصاص کمک‌هزینه برای حمایت از زنان آسیب‌دیده از خشونت و فرزندانشان است که تحت حمایت موسسه غیرانتفاعی آتنا قرار دارند. زنان در معرض خشونت، ازدواج اجباری، کودک‌همسری و هر نوع اجبار و خشونت فیزیکی جامعه‌ی هدف این طرح هستند.
 
 نگاهی به آمار جهانی خشونت‌ علیه زنان 
 
بر اساس آمارهای جهانی برآورد می‌شود که از هر سه زن یک نفر در طول زندگی خود نوعی از خشونت را تجربه کرده است. همچنین آمارهای سازمان ملل نشان می‌دهد تنها ۴۰درصد از زنان پس از مواجهه با خشونت به دنبال کمک یا حمایت بیرونی می‌روند و همین سکوت در برابر خشونت خود می‌تواند چرخه آسیب را ادامه‌دار کند. خشونت علیه زنان و دختران نقض حقوق بشر است و عواقب آن می‌تواند تاثیرات بلندمدتی بر سلامت روحی و جسمی افراد باقی بگذارد. همچنین خشونت علیه زنان یک پدیده فردی نیست بلکه می‌تواند در خانواده، جامعه و کشور هم تاثیرات مخربی داشته باشد.
 
چتر حمایت خانه‌ی امن آتنا 
 
آمار مربوط به خشونت‌های خانگی اعمال شده علیه زنان و دختران در کشور نشانگر نیاز جدی به حمایت از این گروه است. اکنون، اسنپ در جدیدترین طرح نیکوکاری خود قصد دارد در این راستا قدم بردارد و در تامین هزینه‌های جاری خانه امن آتنا مشارکت کند.
 
موسسه «ارتقای کیفیت زندگی زنان آتنا» سال ۹۳ تأسیس شد و سال ۹۷ خانه امن «آتنا» به عنوان اولین خانه امن غیردولتی استان تهران شروع به کار کرد. این خانه علاوه بر اسکان زنان و فرزندان در معرض تهدیدشان با ارائه‌ی مشاوره‌های درمانی و پیگیری‌های حقوقی، تلاش می‌کند از مورد آزار قرار گرفتن مجدد آن‌ها جلوگیری کند و تا امن شدن محیط خانه‌ همراهشان باشد و از طریق آموزش مهارت‌هایی مانند آشپزی، خیاطی و شیرینی‌پزی به توانمندسازی این زنان کمک کند.
 
نحوه‌ی مشارکت در طرح نیکوکاری اسنپ
 
کاربران اسنپ می‌توانند بدون پرداخت هیچ مبلغی و تنها با امتیازهای اسنپ‌کلاب خود در این کار نیک سهیم باشند. اسنپ به ازای هر ۲۰۰۰ امتیاز کاربران، مبلغ ۴۰۰۰ تومان به خانه‌ی امن آتنا کمک می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند در طرح‌های دیگر نیکوکاری اسنپ‌کلاب برای ساخت دندانپزشکی ویژه افراد دارای معلولیت، کمک به اشتغال مادران کم‌برخوردار و درمان کودکان کم‌برخوردار بستری در بیمارستان نیز مشارکت داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.