اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 17, 2022
14:40 یکشنبه، 28ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135122

تصمیم در خصوص افزایش تعرفه‌ها به وزارت ارتباطات سپرده شود

30.jpg
دبیر اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در واکنش به پاره‌ای انتقادها پیرامون افزایش تعرفه‌های ارتباطی، خطاب به برخی از قانونگذاران و مدیران دولتی سابق و دست اندرکاران حوزه فاوا، گفت: اظهار نظرهای غیرکارشناسانه و به‌دور از واقعیت‌های تجاری، اقتصاد حوزه را فلج و کیفیت خدمات را به شدت کاهش خواهد داد، لذا توصیه می‌گردد که قبل از هر تصمیم و اظهار نظری در خصوص افزایش تعرفه‌ها، نظر متولی آن حوزه یعنی وزارت ارتباطات و تشکل‌های حوزه فاوا را جویا شوید.
 
«فریبرز نژاددادگر» دبیر و عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا در واکنش به پاره‌ای انتقادها پیرامون افزایش تعرفه‌ها، گفت: از مجلس انتظار داریم که موانعی در خصوص اجرایی شدن اصلاح تعرفه‌ها ایجاد ننمایند و به جای تحمیل هزینه‌ها به بخش خصوصی و فعالان صنعت، سهم دولت را کاهش دهند و در واگذاری شبکه زیرساخت به اپراتورها تخفیف قائل شوند، بدیهی است تعرفه دستوری با توجه به لزوم حرکت در مسیر تکنولوژی های روز دنیا، به‌روز رسانی شبکه، افزایش تقاضای شبکه و افزایش هزینه‌های اپراتورها، بهره وری را بشدت کاهش خواهد داد و نیاز است که در تعرفه‌ها بازنگری صورت گیرد؛ نظرات کارشناسی مبین این موضوع است که در این راستا هم حوزه ارتباطات و هم مردم از اصلاح تعرفه‌ها سود خواهند برد.
 
نژاددادگر افزود: همان طور که وزیر ارتباطات نیز در خصوص شبکه ملی اطلاعات تاکید داشته‌اند که «بال اول شبکه ملی اطلاعات، شبکه‌ای پرسرعت، باکیفیت و امن در سراسر کشور است و بال دوم آن نیز مجموعه‌ای از خدمات کاربردی می باشد که کار و زندگی مردم را تسهیل خواهد کرد»، طبیعتا راهبرد دولت برای استفاده از فناوری اطلاعات و تحقق برنامه های هشت گانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، استفاده بهینه و کارآمد از این فناوری ایجابی و فرصت‌ساز و همسویی اپراتورها، دولت و بخش هایی خصوصی تولید کننده محصولات و خدمات فنی مهندسی و محتوا می‌باشد که باید هر کدام از آنها نقش خود را به درستی انجام دهند و در صورت حذف و یا تضعیف یکی از این ارکان، تحقق شبکه ملی ارتباطات را با مشکل روبرو خواهیم ساخت.
 
عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در ارتباط با لزوم حمایت از اپراتورهای خصوصی بیان نمود که تسهیل در سرمایه گذاری بخش خصوصی در جهت توسعه لایه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و بهره گیری از توان و ظرفیت مجموعه های دانش بنیان و فن‌آور برای توسعه لایه خدمات شبکه ملی اطلاعات، امروز موضوعی کاملا اساسی و بنیادین است که می‌بایست به آن توجه ویژه‌ای داشت و با توجه به اینکه بحث در خصوص این موضوعات کاملا تخصصی می‌باشد، اظهار نظرهای غیر کارشناسانه، باعث حذف حداکثری نخبگان جامعه خواهد شد و توصیه می‌گردد که تصمیم در خصوص افزایش تعرفه‌ها به وزارت ارتباطات سپرده شود.
 
نژاددادگر بیان نمود: با توجه به موضوعات امنیتی، حیاتی و حساس بودن شبکه‌های زیرساختی، تصمیم و اظهار نظر در خصوص موارد مرتبط با آنها نیازمند خرد جمعی و تصمیمات کارشناسانه است. تمامی برنامه‌های توسعه ای و پدافندی در شبکه‌های زیرساختی، ریشه در برنامه‌های راهبردی کشور دارد و موارد مرتبط با ارتقای توان داخلی و کاهش وابستگی به محصولات و شرکت های خارجی، بومی سازی دانش های لبه تکنولوژی، ارایه خدمات و تجهیزات مورد نیاز زیر ساخت‌های کشور با استفاده از شرکت های فناور داخلی ، اپراتورهای متعهد داخل کشور و زیست بوم شرکت های دانش بنیان داخلی، زمانی میسر و پررنگ خواهد شد که منابع مالی کافی در دسترس این بخش وجود داشته باشد و امر توسعه و توسعه سرویس های جدید و حفظ امنیت زیرساخت های حیاتی محقق نخواهد شد جز با داشتن اپراتورهای قوی در کشور که اطمینان داریم نقش تقاضای آنها در ارتباط با سایر بخش های تولیدی کشور و استفاده از ظرفیت شرکت های فناور داخلی در زنجیره تامین در سالی که با نام «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» مزین گردیده است در صورت تقویت آنها می‌تواند اهداف حاکمیت را محقق سازد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.