اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 17, 2022
16:37 یکشنبه، 28ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135126

کارزار مخالفت با افزایش تعرفه‌های اینترنت به راه افتاد

 
کاربران اینترنت برای مخالفت با افزایش قیمت اینترنت کارزار تشکیل دادند. آن‌ها با تاکید بر کیفیت پایین اینترنت در کشور، از رئیس جمهور و وزیر ارتباطات خواسته‌اند تا با رسیدگی به افزایش تعرفه‌ها از این بی عدالتی رخ داده جلوگیری کنند.
 
پس از افزایش تعرفه اینترنت ثابت و حذف بسته‌های پرطرفدار اپراتورهای تلفن همراه، جمعی از کاربران اینترنت و عامه مردم با تشکیل کارزاری خواستار پیگیری و کاهش قیمت‌ها شدند.
 
این کارزار که تاکنون بیش از 22هزار امضا برای آن جمع‌آوری شده، نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور و وزیر ارتباطات است که ضمن انتقاد از کیفیت اینترنت، افزایش تعرفه‌ها را مصداق بی‌عدالتی می‌داند:
 
«کیفیت اینترنت در ایران همواره در پایین‌ترین رده‌های استاندارد جهانی و حتی پایین‌تر از کشورهای همسایه که اوضاع بسمانی هم ندارند قرار داشته است. در این میان دولت‌ها همیشه از فراهم‌سازی اینترنت باکیفیت و ارزان سخن گفته‌اند که هیچ‌گاه نتوانسته‌اند به این مهم جامه عمل بپوشانند.»
 
در ادامه نامه به زمزمه‌هایی از افزایش افسارگسیخته تعرفه‌های اینترنت اشاره شده است: «بعضی از شرکت‌ها و اپراتورها هم اکنون نرخ اینترنت ثابت خود را به شکل ناعادلانه‌ای افزایش داده‌اند، همچنین اپراتورهای همراه اول و ایرانسل نیز با حذف بسته های محبوب، افزایش قیمت را کلید زده‌اند.»
 
 
در پایان نامه کارزار نیز از این دو مقام مسئول خواسته شده است تا به موضوع افزایش قیمت اینترنت رسیدگی کنند: «ما امضاکنندگان این کارزار، ضمن اعتراض به وضعیت نامطلوب کیفیت اینترنت، رسیدگی به این موضوع و جلوگیری از این بی‌عدالتی را خواستاریم.»
 
گفتنی است طی یک هفته گذشته، اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت، با تغییر حجم مصرف منصفانه اقدام به افزایش چراغ خاموش بسته‌های اینترنت کردند. اپراتورهای سیار نیز بسته‌های به صرفه، بلند مدت و پرحجم خود را جهت خریداری مجدد از دسترس خارج کرده‌اند.
 
افزایش گرانی اینترنت در حالی رقم خورده که بسیاری از نمایندگان مجلس با آن مخالفت کرده اما بدنه دولت یعنی وزارت ارتباطات و اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت با آن موافق هستند؛ چرا که افزایش تعرفه را ضامن ادامه حیات شرکت‌های فعال در این حوزه و افزایش کیفیت می‌دانند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.