تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 18, 2022
14:17 دوشنبه، 29ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135149

زارعیان :روابط عمومی باید طعم شیرین ارتباطی بودن را به مدیر بچشاند

 
رئیس شورای سیاست گذاری گراف‌دی با بیان اینکه روابط عممی باید توانایی ارتباط گرا کردن مدیر را داشته باشد، گفت: طعم شیرین ارتباطی‌ بودن، از ارتباط مناسب با رسانه یا حضور در یک رویداد را باید روابط عمومی به مدیر یک‌ شرکت بچشاند‌.                                             
 
به گزارش روابط عمومی گراف دی ، داود زارعیان، رئیس شورای سیاست گذاری گراف‌دی در پنل «مدیران ارشد، روابط عمومی و استراتژی تعامل این دو بازوی مهمِ» چهارمین رویداد گراف‌دی با بیان اینکه بیش ازمیزانی که مدیران ارشد در توسعه یک شرکت یا نهاد نقش دارند، مدیر روابط عمومی ‌نقش ایفا می‌کند، اظهار داشت: مدیر روابط عمومی باید توانایی داشته باشد تا مدیران را ارتباط‌گرا کند. چرا که طعم شیرین ارتباطی‌ بودن، از ارتباط مناسب با رسانه یا حضور در یک رویداد را باید روابط عمومی به مدیر یک‌شرکت بچشاند‌.
 
وی با اشاره به اینکه مدیر روابط عمومی باید مثل پزشکی باشد که اگر نسخه‌ای نوشت، ‌‌ده‌ها نفر آن را نامناسب دانستند، او‌ حاضر به تعویض آن نباشد، ادامه داد: در گذشته یعنی شاید بیش از ۲۰ سال قبل، ساختار روابط عمومی طوری بود که ابتدا مدیران عامل و میدانی و بعد روابط عمومی بودند.
 
 اما بعد از مدتی جایگاه روابط عمومی تغییر کرد و پس از مدیران عامل، جایگاه مدیران روابط عمومی قرار گرفت و بعد از آن مدیران میانی شدند. امروز باید پاسخ دهیم ‌که آیا ما در ایران توانستیم که مدیران را به جایگاه نخست ارتقا دهیم یا نه؟
 
زارعیان با بیان اینکه در کتاب اخلاق روابط عمومی سوالی مطرح است که اگر روزی مدیر به شما مراجعه کرد یا شما را صدا زد که یک خبر نادرست را منتشر کنید، چه می‌کنید؟، تصریح کرد: برخی می‌گفتند که حرف مدیر را منعکس می‌کردیم اما در این کتاب پاسخ جالبی داده است در این حالت باید به پنج‌ گزینه پاسخ داد من برای سازمان کار میکنم؟ برای مدیرکار می‌کنم؟ برای کسی که چک ‌یا حقوق می‌دهد، کار می‌کنم؟ یا برای مردم کار می‌کنم؟ گزینه پنجم‌ می‌گوید بررسی کنید ببینید حرفه شما چه‌ می‌گوید و بعد تصمیم بگیرد که چه می‌خواهید کنید.
 
وی با اشاره به اینکه برای موفقت در روابط عمومی باید به اموزش هم توجه ویژه ای داشت، تصریح کرد: اگر می‌خواهید در حرفه خود موفق باشید، در کنار پیگیری، آموزش هم ببینید و به اموخته‌های خود عمل کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.