تلفن همراه

گوشی

April 18, 2022
14:52 دوشنبه، 29ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135159

با عرضه سری آیفون 14، کدام گوشی اپل از خط تولید خارج می‌شود؟

 
 
کمپانی اپل سال گذشته پس از معرفی آیفون 13 فروش مدل‌های آیفون 12 پرو و آیفون XR را متوقف کرد و اکنون گزارش جدیدی اعلام کرده که این شرکت احتمالا آیفون 11 را بعد از معرفی سری 14 در شهریور ماه از رده خارج خواهد کرد.
 
اپل فروش مدل‌های آیفون 11 پرو، آیفون 11 پرو مکس، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس را در سال 2020 متوقف کرد و حالا در نظر دارد عطای آیفون 11 را هم به لقایش ببخشد. به گفته LeaksApplePro، تصمیم اپل هنوز نهایی نشده و انجام این اقدام به عملکرد آیفون SE بستگی دارد.
 
گفتنی است که آیفون SE 3 ماه گذشته به بازار آمد و در کنار اتصال 5G، به تراشه A15 Bionic هم مجهز است اما با این حال به نظر می‌رسد طراحی قدیمی‌اش به فروش این مدل لطمه زده است. قیمت پایه این گوشی 429 دلار است و  اپل نیز علاقه‌ای به این موضوع ندارد که فروش آیفون SE توسط یکی از مدل‌های قدیمی‌تر کمرنگ شود.
 
آیفون 11 به فروش آیفون SE 3 ضربه می‌زند؟
بنا به اخبار iDrop News تقاضا برای آیفون 11 بعد عرضه آیفون SE با رشد مواجه شده است و شاید دلیل امر مذکور این باشد که مردم ترجیح می‌دهند به جای خرید SE و استفاده از اتصال نه چندان فراگیر 5G، مبلغ 70 دلار اضافی بپردازند و ظاهر بهتر آیفون 11 به همراه دو دوربین و تراشه معقولش را انتخاب کنند.
 
همچنین مدل آیفون 12 نیز اکنون با قیمت پایه 699 دلار عرضه می‌شود و احتمال توقف عرضه آن پایین است زیرا تاکنون فروش خوبی داشته و هزینه تولید پایینی برای سازنده دارد. با این حال ممکن است اپل بعد عرضه سری 14 قیمت آیفون 12 را تا میزان 599 دلار کاهش دهد.
 
هرچند که هنوز سرنوشت آیفون 12 مینی مشخص نیست اما گویا فروش آیفون 13 ادامه خواهد داشت. در پایان لازم به ذکر است که سری آیفون 14 احتمالا شهریور معرفی می‌شود و با وجود تغییرات ظاهری و سخت‌افزاری چشمگیر خود می‌توان انتظار یک سری محبوب را داشت.‌
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.