اپراتورها

امینت

تلفن همراه

April 18, 2022
15:01 دوشنبه، 29ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135160

نوکیا از روسیه خارج شد

ICTna.ir – نوکیا، شرکت فنلاندی تامین‌کننده تجهیزات شبکه مخابراتی، اعلام کرد فعالیت خود را در روسیه متوقف می‌کند اما اقدامات لازم را برای پشتیبانی از شبکه‌های موجود انجام خواهد داد.

Nokia Russia.jpeg

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، پیرو اعلام اریکسون مبنی بر خروج از روسیه، نوکیا، غول تجهیزات مخابراتی اروپای شمالی هم اعلام کرد از این منطقه خارج خواهد شد اما به قراردادهای قبلی خود برای پشتیبانی از شبکه‌های موجود پایبند است.

در اطلاعیه‌ای که از سوی نوکیا منتشر شده، آمده است: از همان روزهای نخست حمله روسیه به اوکراین برای نوکیا واضح و مبرهن بود که ادامه حضور در این کشور ممکن نیست. طی هفته‌های گذشته تحویل تجهیزات را به حالت تعلیق درآوردیم، کسب و کار جدید را متوقف کردیم و فعالیت‌های محدود حوزه تحقیق و توسعه را نیز به خارج از روسیه منتقل خواهیم کرد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: اکنون می‌توانیم خروج از بازار روسیه را به طور رسمی اعلام کنیم و در طول این فرایند، اولویت ما امنیت و حفظ سلامت کارکنان‌مان خواهد بود.

نوکیا گفته است:‌ به دلایل بشردوستانه، دولت‌های غربی نسبت به خطر آسیب زیرساخت‌های حیاتی شبکه مخابراتی در روسیه ابراز نگرانی کرده‌اند و از سوی دیگر بر اهمیت تامین پایدار جریان اطلاعات و دسترسی به اینترنت برای مردم روسیه تاکید کرده‌اند. برهمین اساس همانطور که از این بازار خارج خواهیم شد، پشتیبانی لازم از شبکه‌های موجود را به عمل خواهیم آورد و برای دریافت مجوزهای مربتط با پشتیبانی از شبکه‌های موجود براساس تحریم‌های اعمال شده اخیر اقدام خواهیم کرد.

به نظر می‌رسد واحد تحقیق و توسعه نوکیا در سنت‌پترزبورگ از ۱۶۰ نیروی انسانی تشکیل شده و به آنها گفته شده این سایت به زودی تعطیل خواهد شد و به زودی به آنها پیشنهاد تغییر موقعیت جغرافیایی و احتمال مهاجرت به فنلاند داده خواهد شد.

طبق اعلام نوکیا، روسیه در سال ۲۰۲۱ کمتر از دو درصد از فروش خالص این شرکت را به خود اختصاص داده بود و خروج از این کشور تاثیری بر صورت‌های مالی سال ۲۰۲۲ نخواهد داشت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.