اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

April 19, 2022
11:16 سه شنبه، 30ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135173

جدال بر سر خرید توییتر ادامه دارد؛ افزایش فشار ایلان ماسک و جک‌ دورسی بر هیات‌مدیره

 
ایلان ماسک از پلتفرم توییتر علیه هیات‌مدیره این شرکت استفاده کرد تا اقدام دفاعی‌ روز جمعه برابر با ۱۵ آوریل را نقد کند. او در پست‌های خود، اقدام هیات‌مدیره مبنی بر رد پیشنهاد ماسک را غیرمسئولانه جلوه می‌دهد.
 
به نقل از فوربس، عجیب‌تر اینکه شخص دیگری هم به جمع منتقدان پیوسته است: جک دورسی، هم‌بنیان‌گذار توییتر که در ماه نوامبر از سمت مدیرعاملی این شرکت کناره‌گیری کرد و تا پایان ماه آینده همچنان به‌ عنوان عضوی از هیات‌مدیره فعال است.
 
دورسی هیات‌مدیره را به «اختلال مداوم در عملکرد شرکت» متهم کرده و می‌گوید با بیانیه «گری تن»، فعال سرمایه‌گذاری جسورانه، مبنی بر اینکه یک هیات‌مدیره نامناسب «می‌تواند میلیارد‌ها دلار ارزش را نابود کند» موافق است. جک دورسی به سوال کاربر توییتری که از او پرسید آیا اجازه چنین اظهارنظر عمومی‌ای را دارد، پاسخ منفی داد.
 
ماسک تلاش کرده تا با اشاره به سهام ناچیزی که هیات‌مدیره توییتر در مالکیت خود دارد، اعضای آن را بی‌تفاوت به منافع شرکت جلوه دهد. او در توییتر گفت: «جدا از دورسی، هیات‌مدیره توییتر روی‌ هم‌ رفته تقریباً هیچ سهامی ندارند! مشخصاً منافع اقتصادی آنها با سهامداران هم‌‌راستا نیست.»
 
به عقیده ماسک، اگر اعضای هیات‌مدیره سهامداران بزرگی بودند، پیشنهاد فوق‌العاده او مبنی بر خرید این شرکت را رد نمی‌کردند.
 
ایلان ماسک برای خرید توییتر قیمت ۵۴.۲۰ دلار در ازای هر سهام را پیشنهاد کرده که این شرکت را حدود ۴۳ میلیارد دلار ارزش‌گذاری می‌کند. هیات‌مدیره توییتر روز جمعه با تایید استراتژی قرص سمی، که امکان فروش سهام و تقلیل مالکیت ماسک را فراهم می‌کند، با این پیشنهاد مقابله کرد و مشخصاً تمایلی به پذیرش پیشنهاد ماسک ندارد. ماسک گفته خبری از پیشنهاد جدید نخواهد بود که البته از این میلیاردر غیرقابل پیش‌بینی چیز بعیدی نیست. توییتر هم از جانب خود احتمالاً به‌ دنبال خریداری جدید یا همان استراتژی دفاعی شوالیه خواهد بود.
 
خوب است اشاره کنیم هیچ مدرکی دال بر همکاری رسمی ماسک و دورسی در مورد توییت‌های چند روز گذشته وجود ندارد اما کارزار ناخواسته یا غیررسمی این دو بازیگر بزرگ که روی هم رفته ۹۰ میلیون دنبال‌کننده توییتری دارند، شاید بر انظار عمومی نسبت به هیات‌مدیره توییتر تاثیر مهمی بگذارد.
 
اختلاف نظر دورسی و هیات‌مدیره توییتر به اولین روزهای آغاز به کار توییتر بازمی‌گردد. در سال ۲۰۰۸، این هیات‌مدیره با اِو ویلیامز، دیگر هم‌بنیان‌گذار، هم‌صدا شد و پس از اخراج دورسی، ویلیامز را به‌ مدیرعاملی این شرکت انتخاب کرد. در سال ۲۰۱۰ نیز در یک جلسه هیات‌مدیره، دیک کاستولو، مدیر اجرایی وقت توییتر، جانشین ویلیامز شد. پنج سال بعد در دورانی که سهام توییتر به شدت افت کرده بود، کاستولو توییتر را رها کرد و دورسی بار دیگر به‌ عنوان مدیرعامل آغاز به کار کرد. دورسی اخیراً به یکی از حامیان جدی شبکه‌ اجتماعی نامتمرکز بدل شده که البته اطلاعات دقیقی از اهداف او در دست نیست و تنها موضوع مرتبط، پروژه‌ای به نام آسمان آبی در توییتر است که از سوی او تامین بودجه شده و قرار است این نوع شبکه اجتماعی را بیشتر بررسی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.