تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 20, 2022
14:58 چهارشنبه، 31ام فروردینماه 1401
کد خبر: 135235

اپل از دیزنی و تسلا عقب ماند؛ کسب رتبه سوم در رده‌بندی «صمیمیت برند»

 
«صمیمت برند» رابطه هر شرکت و میزان صمیمیت آن مجموعه را با مشتریان نشان می‌دهد. براساس داده‌های موسسه MBLM، اپل از نظر صمیمیت برند بعد از دیزنی و تسلا، در جایگاه سوم قرار گرفته است.
 
بر اساس مطالعه انجام شده توسط این موسسه، سه برند فناوری در میان 10 برند برتر قرار دارند که نشان می‌دهد دو برند فناوری به این فهرست ده تایی طی سال گذشته اضافه شده‌اند.
 
«ماریو ناتارلی» از موسسه MBLM می‌گوید:
 
«از به اشتراک گذاشتن نتایج بررسی «صمیمیت برند» هیجان‌زده هستیم. استفاده از داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی، به ما کمک می‌کند بتوانیم به سطح بالاتری از اطلاعات دست پیدا کنیم. با استفاده از روش جدیدی، توانستیم به نتایج بهتری برسیم. با کمک این داده‌ها می‌توانیم احساسات واقعی‌تر و شفاف‌تر  مصرف‌کنندگان را مورد ارزیابی قرار دهیم.»
 
ده برند برتر از نظر صمیمیت با مشتریان
در طول سال 2021، موسسه MBLM با  همکاری موسسه Relative Insight و Allen Advanced Analytics، بیش از 600 برند و بیش از 1.4 میلیارد کلمه مورد استفاده در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی منتخب را مورد بررسی قرار داد.
 
این موسسه با استفاده از هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل متن، پردازش زبان، احساسات و برخی معیارهای دیگر درمورد صمیمیت برند، امتیازی را درنهایت مشخص و برندهای مربوطه را براساس آن رتبه بندی کرد. هرچقدر این امتیاز به عدد 100 نزدیک‌تر باشد بهتر است و نشان می‌دهد آن شرکت توانسته رابطه عاطفی بهتر و شدیدتری با مشتریان خود برقرار کند.
 
نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد دیزنی در جایگاه اول، تسلا رتبه دوم و اپل توانسته در جایگاه سوم بایستد.
 
 
موسسه MBLM ده برند برتر را به همراه امتیازات آنها مشخص کرده است:
 
دیزنی – 68.1
تسلا – 67.4
اپل – 65.3
سونی – 65.0
یوتیوب – 64.3
مرسدس – 63.9
تریدر جو – 59.8
نتفلیکس – 59.6
اندروید – 59.1
سگا – 59.1
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.