تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 21, 2022
13:02 پنجشنبه، 1ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135251

آمازون احتمالا روی یک محصول واقعیت افزوده هوشمند خانگی کار می‌کند

 
آمازون احتمالا شرکت فناوری بزرگ بعدی است که وارد حوزه واقعیت افزوده می‌شود زیرا این کمپانی در آگهی‌های اخیرش به دنبال استخدام افرادی است که در پروژه ساخت یک «محصول خانگی هوشمند و بدون نمونه مشابه» که مجهز به شکلی از فناوری XR (واقعیت تعمیم‌یافته) است، همکاری کنند.
 
متاسفانه در این آگهی جزییات خاصی از محصول مذکور وجود ندارد. در یکی از این آگهی‌ها که برای استخدام مهندس نرم‌افزار در حوزه XR/AR است، چنین آمده که این موقعیت شغلی موارد «تولید و توسعه نرم‌افزار اصلی و معماری برای یک محصول خانگی هوشمند و بدون نمونه مشابه» را شامل می‌شود.
 
همچنین در ادامه ذکر شده فرصت شغلی مذکور در یک «تیم جدید با عملکرد ترکیبی» قرار دارد. آمازون در آگهی دیگرش در پی استخدام «مدیر برنامه فنی» است و در توضیحات این موقعیت شغلی اعلام شده «شما از تحقیقات مفهومی و پیشرفته XR، محصولی جادویی و کاربردی که نمونه مشابه ندارد را توسعه خواهید داد.»
 
گفتنی است که این آگهی و یک آگهی دیگر خواستار استخدام متقاضیانی هستند که تجربه کار در زمینه‌های به شدت فنی مانند AI/ML، رباتیک و بازی‌سازی را داشته باشند.
 
آینده محصول احتمالی آمازون با وجود رقبا
لازم به ذکر است که کمپانی‌های بسیاری در حال ورود به حوزه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (AR/VR) هستند. شرکت متا یا همان فیسبوک سابق شاید بیشترین سرمایه‌گذاری را در این حوزه انجام داده باشد و همین حالا نیز مشغول عرضه هدست‌های موفق Quest است و برای عرضه عینک هوشمند AR در سال 2024 همکاری با ری‌بن را آغاز کرده است.
 
همینطور هدست مورد انتظار AR/VR اپل نیز احتمالا در سال آینده معرفی شود. از سوی دیگر گوگل نیز امیدوار است تا هدست‌های AR خود را تا 2024 روانه بازار کند. در میان دیگر کمپانی‌های عظیم، اسنپ‌چت هم عینک AR خود را معرفی کرده که البته هنوز به شکل عمومی در دسترس نیست، همچنین مایکروسافت هم سال‌هاست که مشغول فروش HoloLens است.
 
استفاده از AR (یا VR بنابر تصمیم سازنده) می‌تواند مزایای بسیاری برای آمازون به همراه داشته باشد زیرا این شرکت طیف وسیعی از لوازم خانگی هوشمند خود را در اختیار دارد. سناریویی را فرض کنید که یک عینک AR/VR آمازون روی چشم دارید و در ارتباط با دستگاه‌های فعال شده توسط الکسا می‌توانید هر آنچه که در منزل‌تان جریان دارد را پیش چشم خود ببینید.
 
در پایان باید گفت آمازون اکثر مواقع ایده‌های عجیب و غریبی دارد که برخی از آنها علیرغم جالب بودن، در زمان معرفی با شکست مواجه شدند. در خصوص این محصول آمازون نیز تنها باید صبر کنیم و منتظر اخبار بعدی باشیم.  
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.