تجارت الکترونیک

رمز ارز

فناوری اطلاعات

April 23, 2022
12:16 شنبه، 3ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135257

بیت‌کوین به ۴۲۰ هزار دلار می‌رسد؟

پیش‌بینی می‌شود قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ به ۸۱ هزار و ۶۸۰ دلار و تا سال ۲۰۳۰ به ارزش ۴۲۰ هزار و ۲۴۰ دلار برسد.
 
پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین طبق نظر هیاتی از کارشناسان بر این اساس است که امسال به ۸۰ هزار دلار خواهد رسید که رکورد جدیدی در تاریخ خواهد بود.
 
Bitcoin.JPG
 
پنل فایندر متشکل از ۳۵ متخصص فین تک و ارزهای دیجیتال معتقد است که بیت‌کوین در سال جاری به ۸۱ هزار و ۶۸۰ دلار خواهد رسید اما در ماه دسامبر ارزش آن به ۶۵ هزار و ۱۸۵ دلار کاهش می‌یابد.
 
مارتین فروهلر، مدیرعامل مورفر یکی از صعودی‌ترین پیش‌بینی‌های پایان سال ۲۰۲۲ را ارائه کرد و گفت: بلاتکلیفی سیاسی، تورم و تمایل روزافزون به داشتن دارایی‌های تحت کنترل غیردولتی، بیت‌کوین را به بالاترین سطح تاریخ سوق می‌دهد.
 
همه پیش‌بینی‌های قیمت بیت‌کوین مثبت نیستند
 
آشر تان، مدیرعامل کوین جار پیش‌بینی محافظه‌کارانه‌تری ارائه کرد؛ تان اظهار کرد: بیت‌کوین به ۶۰ هزار دلار قبل از کاهش اندک به ۵۶ هزار دلار تا دسامبر خواهد رسید.
 
هنوز ابهامات زیادی در مورد چشم‌انداز کوتاه‌مدت بیت‌کوین وجود دارد. با توجه به مشکلات اقتصاد کلان، دیدن بیت‌کوین در کل سال بین ۳۰ تا ۶۰ هزار دلار آمریکا  من را شگفت‌زده نمی‌کند اما این شرایط برای معامله‌گران وحشتناک است و برای انباشت‌کنندگان با یک بازه زمانی چند ساله پاداش‌بخش است.
 
میانگین پیش‌بینی پنل برای پایان سال کمی بالاتر از قیمت بیت‌کوین در زمان کنونی و ۱۵ درصد کمتر از پیش‌بینی ۷۶ هزار و ۳۶۰ دلاری در ژانویه است.
 
سایت فایندر اظهار کرد که عدم استفاده از بیت‌کوین (به غیر از ذخیره ارزش) ممکن است دلیلی باشد که پیش‌بینی پنل در مورد بیت‌کوین کمتر صعودی می‌شود.
 
نیمی از پنل فایندر معتقدند که درنهایت یک بلاک چین پیشرفته‌تر از بیت‌کوین پیشی خواهد گرفت. آنان پیش‌بینی می‌کنند که این رمزارز، دیگر محبوب‌ترین ارز دیجیتال نخواهد بود.
 
جوزف راچینسکی، فن‌شناس و آینده‌نگر در تامسون رویترز می‌گوید: بیت‌کوین موردی با یک توانایی است و در حال حاضر فقط به عنوان یک ارز دیگر مانند دلار، یورو یا پوند عمل می‌کند. بلاک‌چین‌های دیگری که اهداف متعددی را دنبال می کنند، احتمالا فرصتی برای تصاحب تاج و تخت خواهند داشت.
 
راچینسکی گفت که این رمزارز دیگر، احتمالا اتریوم است. اتریوم می‌تواند به عنوان پول عمل کند و پلتفرمی برای توکن کردن همه دارایی‌ها و یک پلتفرم عظیم از اینترنت با ارزش ایجاد کرده که به طور بالقوه بسیار بزرگتر از بیت‌کوین است.
 
از اکتبر ۲۰۲۱، پیش‌بینی‌های بلندمدت برای بیت‌کوین روند نزولی داشته است. تا سال ۲۰۲۵، این پنل پیش‌بینی می‌کند بیت‌کوین ۱۷۹ هزار و ۲۸۰ دلار ارزش داشته باشد. این کاهش ۱۳ درصدی نسبت به پیش‌بینی ۲۰۶ هزار و ۳۵۱ دلاری پنل در ماه اکتبر است. همچنین کاهش ۷ درصدی نسبت به پیش‌بینی ۱۹۲ هزار و ۸۰۰ دلار در ژانویه است.
 
پیش‌بینی‌های قبلی اصلاح شد
 
اما از ماه اکتبر، پیش‌بینی قیمت این پنل برای سال ۲۰۳۰ نیز کاهش یافته است و اکنون پیش‌بینی می‌کند که ارزش بیت‌کوین در دسامبر ۲۰۳۰ به ۴۲۰ هزار و ۲۴۰ دلار خواهد رسید. این رقم تقریبا ۲۵ درصد کمتر از پیش‌بینی آنان برای ۵۶۷ هزار و ۴۷۲ دلار در ماه اکتبر است.
 
پیش‌بینی جان هاوکینز، مدرس ارشد در دانشگاه کانبرا نسبت به آینده بیت‌کوین نزولی‌ترین ارزش این رمزارز است. وی پیش‌بینی می‌کند که بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ فقط ۵۰۰۰ دلار و تا پایان سال ۲۰۲۵ به ۱۰۰ دلار خواهد رسید و تا سال ۲۰۳۰ نسبت به اتریوم ضرر خواهد داد.
 
وی گفت: من فکر می‌کنم، علاوه بر جایگزینی کریپتوهای خصوصی با ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) و فروپاشی کلی حباب سفته‌بازی، بیت‌کوین در مقابل اتریوم که کاربرد قوی‌تری دارد، ضرر خواهد کرد، به خصوص اگر اتریوم به اثبات سهام (PoS) تبدیل شود بنابراین از نظر زیست‌محیطی مسئولیت‌پذیرتر می‌شود.
 
مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۸۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۷۶ درصد کمتر شده است.
 
در حال حاضر ۴۱.۰۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.
 
حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۶.۶۹ میلیارد دلار است که ۱۶.۰۲ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۱۳.۵۶ میلیارد دلار است که ۱۲.۷۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۹۰.۷۰ میلیارد دلار است که ۸۵.۰۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.
 
به روز رسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۱۱:۳۰ صبح به وقت شرقی)
 
 این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.
 
۱- بیت‌کوین
 
قیمت: ۴۰ هزار و ۷۱۳.۹۶ دلار
 
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۰ درصد کاهش
 
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۶۸ درصد افزایش
 
۲- اتریوم
 
قیمت: ۳ هزار و ۰۱۳.۵۰ دلار
 
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۱۳ درصد کاهش
 
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۳۱ درصد کاهش
 
 ۳- بایننس کوین
 
قیمت: ۴۱۰.۸۲  دلار
 
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۱ درصد کاهش
 
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱.۱۵  درصد کاهش
 
۴- تتر
 
قیمت: ۱.۰۰ دلار
 
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش
 
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش
 
۵- سولانا
 
قیمت: ۱۰۳.۱۶ دلار
 
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۳ درصد کاهش
 
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۶۶  درصد افزایش
 
۶- کاردانو
 
قیمت: ۰.۹۲ دلار
 
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۳۳ درصد کاهش
 
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۶۸  درصد کاهش
 
۷- ریپل
 
قیمت: ۰.۷۳۴۲ دلار
 
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۵۹ درصد کاهش
 
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر۴.۸۹ درصد کاهش
 
۸- پولکا دوت
 
قیمت: ۱۸.۴۳ دلار
 
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۵۵ درصد کاهش
 
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۹۶ درصد افزایش
 
۹ – یو اس دی کوین
 
قیمت:  یک دلار
 
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد افزایش
 
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش
 
۱۰- دوج کوین
 
قیمت: ۰.۱۳۷۵ دلار
 
تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۵۸ درصد کاهش
 
تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۳۳  درصد کاهش
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.