اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

April 23, 2022
12:19 شنبه، 3ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135258

ورود مارک زاکربرگ به روسیه ممنوع شد

 
مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس بوک و مدیرعامل شرکت مِتاپلتفرمز، هدف ممنوعیت سفر به روسیه قرار گرفت.
 
 روسیه ورود مارک زاکربرگ و ۲۸ مقام آمریکایی برجسته به این کشور را ممنوع کرد. این تحریمها به تلافی تحریم‌های غربی علیه روسیه بر سر حمله نظامی به اوکراین اعلام شدند.
 
ممنوعیت سفر روسیه، مقامات بلندپایه پنتاگون، مدیران تجاری آمریکایی و خبرنگاران شامل کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، رایان روسلانسکی، مدیرعامل شبکه اجتماعی حرفه ای لینکیدن و جورج استفانوپولوس، خبرنگار شبکه ای بی سی را دربرمی‌گیرد.
 
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد این افراد تا زمان نامعلوم اجازه سفر به روسیه را نخواهند داشت و آنها را به عنوان افرادی توصیف کرد که برنامه روسیه هراسی را در آمریکا شکل داده‌اند.
 
این تحریمها بجز ممنوعیت سفر، بعید است تاثیر قابل توجهی روی زاکربرگ یا افراد دیگر حاضر در این لیست داشته باشند. این فهرست شامل نام مدیرانی نظیر پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر و سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل نبود، در حالی که توییتر و یوتیوب گوگل، با جدیت به مقابله با انتشار اطلاعات روسیه پرداخته‌اند که آنها را نادرست قلمداد می کنند.
 
روسیه ماه گذشته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را تحریم کرد و سپس یک دور تحریم علیه ۳۹۸ نماینده کنگره آمریکا اعلام کرد.
 
بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، روسیه پیش‌تر پلتفرم‌های فیس بوک و اینستاگرام زاکربرگ را فیلتر کرده و آنها را سازمانهای افراطی خوانده بود. لینکدین از سال ۲۰۱۷ در روسیه مسدود شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.