تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 23, 2022
12:44 شنبه، 3ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135268

بازی‌های کریپتو ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه جذب کردند

 
بازی‌های کریپتو فقط در سه‌ماهه اول امسال، ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه جذب کردند.
 
به گزارش پیوست، بر اساس گزارشی جدید که دَپ‌رادار و بلاک‌چین گیم الاینس (BGA) با همکاری یکدیگر منتشر کردند، سال ۲۰۲۲ نقطه عطفی برای سازندگان بازی‌های کریپتو به‌حساب می‌آید و احتمال دارد سازندگان بازی در پایان سال شاهد رسیدن سرمایه‌گذاری به مرز ۱۰ میلیارد دلار باشند.
 
این آمار در مقایسه با ارقام سال قبل این فرض را به‌وجود می‌آورند که بازی‌های کریپتو به بخشی کلیدی برای سرمایه‌گذاران تبدیل شده‌اند. مثلاً در سال ۲۰۲۱، فقط ۴ میلیارد دلار در کل سال در این زمینه سرمایه‌گذاری شد. روند سرمایه‌گذاری تحت تاثیر افزایش علاقه مشتاقان کریپتو نیز قرار گرفته است.
 
بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین در ماه گذشته (مارس ۲۰۲۲) توانستند ۱.۲۲ میلیون کیف‌ پول فعال منحصربه‌فرد (UAW) را جذب کنند و حالا سهم ۵۲ درصدی از فعالیت صنعت بلاک‌چین را در اختیار دارند.
 
طبق گزارش مذکور، فعالیت مربوط به بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین دو هزار درصد نسبت به سه ماه اول سال قبل افزایش یافته است.
 
فروکش کردن علاقه عمومی به متاورس
تبدیل نام تجاری فیس‌بوک به متا در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۱ منجر به شکل‌گیری «چرخه هیاهو» درباره متاورس شد اما حالا علاقه عمومی به این گمانه‌زنی‌ها فروکش کرده است.
 
حجم تجارت در پروژه‌های متاورس در سه ماه اول امسال ۱۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۴۳۰ میلیون دلار رسید.
 
متوسط قیمت زمین مجازی در دیسنترالند و سندباکس، دو مورد از بزرگ‌ترین پروژه‌های متاورس، از سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ تا سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرد. در حالی‌ که حجم تجارت در هر دو پلتفرم به ترتیب ۲۰ و ۶۰ درصد تنزل یافت.
 
گزارش دپ‌رادار به تاثیر هک ۶۲۲ میلیون دلاری رونین هم پرداخته است: هک رونین حمله‌ای بود که خزانه زنجیره جانبی اتریوم را خالی کرد. پولی که به بازی‌های بلاک‌چین و دنیای باز اکسی اینفینیتی و اسکای ماویس، سازنده آن، تعلق داشت.
 
گزارش مزبور نشان می‌دهد هک رونین آسیب جدی وارد کرد اما فعالیت بلاک‌چین اکسی اینفینیتی از آغاز ۲۰۲۲ رو به افول بود.
 
در ماه ژانویه، اکسی (Axie) بیش از ۵۵ هزار کیف‌ پول فعال منحصربه‌فرد داشت. این رقم در طول فوریه کاهش یافت و درست بعد از اواسط مارس به ۲۰ هزار کیف‌ پول رسید. از طرف دیگر، هک رونین در ۲۳ مارس اتفاق افتاد اما تا ۲۹ مارس شناسایی نشد.
 
کاهش کلی فعالیت و حجم تجارت ان‌اف‌تی در اکسی را نتیجه تغییرات در صدور توکن SLP توسط اسکای ماویس برای استحکام دادن به اقتصاد اکسی می‌دانند. اما توسعه‌دهندگان قبلاً اشاره کردند که کاهش فعالیت و حجم قبل از اعمال تغییرات شروع شده بود و همین مساله باعث شد تامین SLP در داخل بازی برای مهار تورم این توکن محدود شود.
 
با وجود این، اکسی با بیش از ۱.۵ میلیون کاربر فعال روزانه، هنوز یکی از برترین بازی‌های مبتنی بر بلاک‌چین بر اساس کاربری روزانه است.
 
بایننس به‌ تازگی ۱۵۰ میلیون دلار بودجه بابت جبران زیان ناشی از هک رونین در نظر گرفته است. این بودجه برای وصله‌بندی آسیب‌پذیری‌های شبکه رونین نیز استفاده خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.