اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

April 23, 2022
12:47 شنبه، 3ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135270

توییتر دکمه «CC» را برای فعال یا غیرفعال‌ کردن زیرنویس ویدیوها آزمایش می‌کند

 
توییتر دکمه جدیدی تحت عنوان «CC» به صورت آزمایشی در دسترس برخی از کاربران iOS قرار داده تا بتوانند زیرنویس ویدیو‌ها را روشن یا خاموش کنند. این قابلیت به زودی در دسترس کاربران اندروید نیز قرار خواهد گرفت.
 
حساب رسمی پشتیبانی توییتر، با انتشار ویدیویی، از این دکمه جدید رونمایی کرد که در گوشه سمت راست بالا ویدیوها ظاهر می‌شود. این شرکت در توییت خود نوشت:
 
«نمایش یا عدم نمایش زیرنویس ویدیوها حالا برای برخی از شما در iOS و به زودی در اندروید آسان‌تر شده است. در ویدیوهایی که زیرنویس دارند، در حال آزمایش گزینه خاموش/روشن کردن زیرنویس با دکمه جدید «CC» هستیم.»
 
 
 
بهبود قابلیت نمایش زیرنویس توییتر
توییتر سال گذشته ویژگی زیرنویس خودکار را برای تمام کاربران خود در نسخه اندروید، iOS و وب فعال کرده بود تا استفاده از این پلتفرم برای کاربران ناشنوا و کم شنوا راحت‌تر شود. هم اکنون زیرنویس‌ها، به زبان‌هایی از جمله انگلیسی، اسپانیایی، ژاپنی، عربی، هندی و موارد بسیار زیاد دیگری نمایش داده می‌شوند.
 
در اقدام مشابه دیگری، توییتر اخیرا قابلیت جدید دیگری را به محتواهای خود اضافه کرد که با نمایش آیکون ALT در گوشه تصاویر، عکس‌ها دارای متن جایگزین (ALT) را مشخص می‌کند. همچنین زمانی که کاربران ماوس خود را روی این گزینه نگه دارند، توضیحات مربوط به آن را مشاهده خواهند کرد.
 
توییتر در چند وقت گذشته، یکی از مهم‌ترین دوران خود را پشت سرگذاشت. همزمان با پیشنهاد ایلان ماسک برای خرید آن، در هفته‌ای اخیر ویژگی‌های جدید زیادی برای این شبکه اجتماعی ارائه شده یا در حال آزمایش هستند. مهم‌ترین قابلیتی که هم اکنون شایعاتی درباره آن شنیده می‌شود، اضافه شدن دکمه ویرایش توییت است.
 
دکمه ویرایش توییت از جمله ویژگی‌هایی محسوب می‌شود که در چند سال گذشته، بارها توسط کاربران درخواست شده است. با این حال، طبق شواهد به دست آمده، به نظر می‌رسد توییتر تاریخچه توییت‌های ویرایش شده را ثبت می‌کند. همچنین روز گذشته تصاویری از نحوه نمایش توییت‌های ویرایش شده منتشر شده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.