امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 25, 2022
14:21 دوشنبه، 5ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135339

سامانه‌های وزارت کشاورزی مورد حمله هکرها قرار گرفت

 
برخی سامانه‌های مرتبط با وزارت جهاد و کشاورزی مورد حمله هکرها قرار گرفتند و تصاویر ویدیویی از این حمله سایبری در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد هکرها چندین وبسایت مرتبط با این وزارتخانه را مورد حملات خود قرار داده‌اند. این حمله سایبری چند ماه پس از حمله سایبری به سامانه‌های مرتبط با نهادهایی چون وزارت ارشاد و صدا و سیما صورت می‌گیرد.
 
برخی سایت‌های خبری با انتشار این ویدیوها زمان حملات سایبری اخیر را مرتبط با ساعت ۱۱.۱۵ امروز، دوشنبه ۵ اردیبهشت ماه می‌دانند. این سایت‌ها هویت گروه هکری را مربوط به منافقین دانسته و به نظر می‌رسد برخی سامانه‌ها نظیر سامانه موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی مورد حمله قرار گرفته است. ویدیوهای منتشر شده از هکرها تصاویری از داخل این سامانه‌ها و کارتابل آنها را نشان می‌دهد و تصاویر قبل و بعد از این حملات سایبری را نیز به نمایش در می‌آورد. باید گفت تعدادی از این سامانه‌ها هم‌اکنون از دسترس خارج هستند و مشکل برخی از آنها نیز برطرف شده است.
 
خاطرنشان می‌شود تا لحظه نگارش این خبر بیانیه رسمی از سوی دولت درباره این حمله سایبری منتشر نشده است اما مشاهدات کاربران نشان از این دارد که وبسایت‌های مربوطه با اختلال مواجه هستند.
 
روزهای پایانی اسفند ماه سال گذشته بود که سایت وزارت ارشاد و برخی از دامنه‌های زیرمجموعه آن مورد حمله هکرها قرار گرفت. مشاهدات کاربران نشان می‌دهد که برخی از این وبسایت‌های متعلق به وزارت ارشاد هنوز با مشکل مواجه هستند و حتی اخیرا برخی از سامانه‌های دیگر این وزارتخانه نیز اخیرا مورد حمله هکرها قرار گرفته است.
 
ناگفته نماند صدا و سیما و تلویزیون نیز در روزهای پایانی سال گذشته مورد حمله سایبری هکرها قرار گرفته بودند و به نظر می‌رسد حملات سایبری به نهادهای دولتی و حاکمیتی از سوی گروهک‌های منافقین ادامه دارد.
 
این حمله در حالی رخ داده که چندی پیش مرکز افتا خبر داده بود حمله سایبری گسترده‌ای در حوزه‌های زیرساختی کشور رخ داده و از عملیاتی شدن آن جلوگیری شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.